جمعه 10 فروردين 1403 - Fri 29 Mar 2024
  • جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است+عکس

  • دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب + فیلم

  • نگاهی اجمالی به سریال «اوکازیون»؛ یک کمدی دهه هفتادی

  • فراخوان مشمولان متولد سال ۱۳۸۵ برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی

  • لزوم استمرار ساماندهی اموال تملیکی و توقیفی

  • آیا غرب، امتیاز برند تجاری داعش را خریده است؟

  • عرضه یک میلیارد دلار پوشاک توسط یک پلتفرم ترکیه‌ای در ایران

  • افکار عمومی عربستان سعودی در رابطه با عادی سازی روابط با اسرائیل چگونه است؟

  • گزارش هولناک از جنایات اشغالگران در بیمارستان الشفاء غزه

  • رونمایی از تجهیزات و تسلیحات هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران

  • زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

  • فوری/بمب نقل و انتقلات پرسپولایس در سال جدید

  • فوری/بازگشت مجدد فرهادمجیدی به فوتبال ایران

  • جزئیات از حادثه توریستی شهر کروکوس مسکو /اعلام تعداد مجروحان و کشته شدگان این حادثه + فیلم و عکس

  • واشنگتن-تل‌آویو در موضع اتهام؛ رفتار روسیه تهاجمی تر می شود ؟

  • سناتورهای آمریکایی خواستار محافظت از منافقین شدند

  • پلمب مراکز اقامتی و بین راهی در طرح سلامت نوروزی

  • زائران کربلا زیر باران بهاری دست به دعا شدند

  • قالیباف حمله تروریستی در روسیه را محکوم کرد

  • خطر پول‌پاشی در کمین توقف تورم

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 274439
    تاریخ انتشار: 15/آذر/1400 - 12:55

    شکست سیاسی‌کاران و کمپین‌های ضد‌واکسن

    آمار فوت ناشی از کرونا در کشور روز گذشته به 58 تن رسید، این در حالی است که کمپین های ضد واکسن و واکسن هراسان مدعی بودند که واکسن های چینی تهیه شده در کشور سبب قتل عام مردم خواهد شد و در مهار کرونا نقشی ندارند.

    شکست سیاسی‌کاران و کمپین‌های ضد‌واکسن

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» ، به نقل از دانا، پیش از ظهر امروز کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور اطلاعیه شماره یک خود را که با تیتر« اقدامات جدی وزارت کشور برای کاهش محدودیت های کرونایی» در رسانه های رسمی کشور منتشر کرد.

    این اطلاعیه پیرو دستور رئیس جمهور در پی کاهش تبعات مرگ آفرین بیماری کرونا و رسیدن جان باختگان مبتلا به کرونا صادر و از امروز اجرایی خواهد شد. 
     
    در بخشی از این اطلاعیه آمده است:
    «... در این راستا متناسب با شرایط موضوع ایجاد تحول در مدیریت بیماری[کرونا] از سوی ریاست محترم جمهوری در دستور کار قرار گرفت که در قالب «طرح مدیریت هوشمند بیماری در بستر سامانه امید» اجرایی می گردد. این طرح تلاش دارد، تا فراهم نمودن بسترهای لازم امکان "همزیستی با کرونا" را به همراه کاهش ریسک ابتلاء بیماری برای عموم مردم عزیزمان فراهم آورد.
    بر این اساس تلاش شده که برای کاهش محدودیت ها[ی کرونایی] اقدامات جدی صورت پذیرد؛ به نحوی که امکان فعالیت و تردد اقشار مختلف مردم و صنوف در بستر ایمن تر میسر و هر گونه محدودیت صرفاً برای مبتلایان عملیاتی تا سلامت اکثریت مردم به خاطر بی‌اطلاعی اقلیت در مخاطره قرار نگیرد.»
     
     
     
     
     
    ناگفته پیداست که اقدام رئیس جمهور و صدور «طرح مدیریت هوشمند بیماری در بستر سامانه امید» در پی کاهش چشمگیر مرگ و میرهای کرونایی صورت گرفته است؛ چرا که روز گذشته وزارت بهداشت و درمان در خبری بی سابقه اعلام کرد که شمار جان باختگان کرونایی در روز شنبه 13 آذر به 58 تن رسیده است.
    در اطلاعیه وزارت بهداشت آمده بود: ۲ هزار و ۱۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.
     
     
     
     
    در مقایسه آمار روز گذشته کرونا نسبت به روز 13 آذر سال گذشته یعنی سال 1399 این رقم به طرز شگفت انگیزی کاهش داشته است. اگر به اعداد و ارقام سال گذشته رجوع کنیم خواهیم دید در یک سال و یک روز گذشته در روز 13 آذر 1399  سیما سادات لاری در نشست خبری خود که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شده بود، درباره آمار جدید ابتلاء به ویروس کرونا در روز  پنجشنبه سیزدهم آذرماه می گوید: در این بازه زمانی بر پایه جدیدترین نتایج آزمایش‌های کرونا در کشور ۱۳ هزار و ۹۲۲ نفر مبتلای جدید شناسایی شده است.
    سخنگوی وزارت بهداشت شمار جان‌باختگان بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در کشور را ۳۵۸ نفر اعلام کرد.  
     
     
     
     
    با وجود مقایسه فوق و اظهاراتی که عنوان شد، ذکر چند نکته خالی از لطف نخواهد بود؛
     
    یکم: از یاد نبرده ایم که در چند ماه گذشته گروهی که خود را مخالف واکسیناسیون یا عضو کمپین ضد واکسن معرفی می کردند و در فضای مجازی از سوی متولیان بهداشت و درمان واکسن هراس و واکسن گریز اطلاق شدند، در اظهارات پیاپی چپ و راست و راست و دروغ به هم بافتند و در باب مضرات واکسیناسیون چه نطق ها که نکردند. این گروه فیلم کسانی را منتشر میکردند که در اثر تزریق واکسن کور و کچل و افلیج شده اند؛ یعنی ظاهر امر اینگونه بود و افراد مقابل دوربین در تمارضی آشکار اینگونه وانمود می کردند که متأثر از تزریق واکسن کرونا به این سرنوشت دچار شده اند.
     
    اما به هیچ یک از این قربانیان واکسن دلایلی علمی و اسناد پزشکی که مبین و تایید کننده چنین مدعایی باشد را نه داشتند و نه آنها را ارائه دادند. با این احوال شاید در چنین مواقعی تشخیص درست و غلط و تمیز صره از ناصره برای عامه مردم کار مشکلی باشد؛ شاید در آن زمان به واسطه انتشار همین فیلم ها و فریاد کشیدن ها و پلاکارد در دست گرفتن ها، برخی از هموطنان را از واکسیناسیون منصرف کرده باشند که از میان آنها کسانی هم در اثر ابتلا به کرونا و عدم تزریق واکسن جان خود را از دست داده باشند که البته این احتمال، قریب به یقین است.
     
    حالا در این روزها که حقیقت عیان شده و تاثیر واکسیناسیون در کاهش مرگ و میرها و ابتلا به کرونا به اثبات رسیده، چرا واکسن ستیزان که با هدف واکسن هراسی جامعه از هیچ کاری فروگذار نکردند و تلاش مذبوحانه خود را از سر دلسوزی توجیه می کردند و به قالب می زدند، چرا امروز زبان در کام کشیده اند؟ 
     
     
     
    دوم: بر فرض محال که چنین کسانی که از نسل آدم ابولبشرند و جایز الخطا، در رابطه با تاثیرات واکسیناسیون اشتباه کرده اند؛ پس اگر نیت بدی ندارند، چرا یکبار دیگر فیلم یا صوت خود را منتشر نمی کنند و به اشتباه خود معترف نمی شوند؟
     
     
    سوم: عقل سلیم نمی پذیرد اینهمه یقه درانی و جنجال واکسن گزیزان و مخالفان واکسن محض رضای خدا باشد. امروزه به سختی میتوان کسی را پیدا کرد که برای اثبات حرف حق وقت بگذارد و هزینه کند. بنابراین قاطبه افرادی که در موسم تجمعات ضد واکسن بر ضد واکسیناسیون جنجال به پا کردند، در وهله اول معاندان و دشمنان کشوربودند و بعد افرادی سیاسی و مخالف دولت سیزدهم که دانسته یا نادانسته در زمین دشمنان بازی می کردند و برخلاف تصورشان دولت جدید در مدت زمانی کمتر از یک ماه که سکان شکسته دولت های پیشین را در دست گرفت، آمار واردات واکسن کرونا را از 100 هزار دوز دوز به 5 میلیون دوز رساند.
     
    آنها میدانستند چنین اقدامی درزمینه واردات واکسن قطعا می تواند واکسیناسیون را در مدت زمانی باور نکردنی محقق کند و ریشه این بیماری را بخشکاند، در آن وقت آنکه سیه روی و سیاه روز می شد دشمنان و معاندان بودند، بنابراین کاملا طیبعی بود که در نقشه ای خبیثانه روند واکسیناسیون را با ایجاد سرعت گیرهایی کند کرده و در قلوب مردم بذر ناامیدی و ناباوری بکارند. اما در نهایت زمستان رفت و روسیاهی به معاندان و دشمنانی ماند که چشم ندارند مردم ما را سبز و سلامت روی زمین خدا ببینند.  
     
     
     
     
    چهارم: در بازه ای که خطرناک ترین سویه کرونا یعنی اومیکرون ترس به جان سیاستمداران کشورهای مدعی انداخته خدا را شاکریم که آمار جان باختن هموطنان مان هر روز رو به کاهش است. آنهم در شرایطی که بسیاری از هموطنان خوش باور دیگر تحت تاثیر تبلیغات رسانه های معاند و دشمنان ما از رعایت پروتکل ها سرباز زده اند و آمار استفاده از ماسک به 35 درصد رسیده و آمار دوز دوم واکسیناسیون که در حدو و ثغور 60 میلیون نفر دیده می شود. در این شرایط است که آمار جان باختگان کشور به 58 نفر رسیده و رئیس جمهور دستور کاهش محدودیت های کرونایی را صادر کرده است؛ حال باید پرسید که اگر این اتفاقات پازل گونه نقشه واحدی از یک موفقیت بزرگ نیست، پس چیست که تمام سخنوران ضد واکسن و ضد ایرانی را اینگونه در سکوت و اغماء فرو برده است؟
     
     
    حرف آخر
     
    در پایان وقتی تلاش های مذبوحانه دشمنان و بدخواهان کشور را مرور می کنیم و تمام وقایع 21 ماه گذشته از کمبود و احتکار ماسک و دارو و سرم گرفته تا تاکتیک های جنگ نرم در فضای مجازی که با هدف دلسرد کردن مردم صورت گرفت این تمثیل مصداق پیدا می کند که «چاه کن همیشه ته چاه است». اما حقیقت آن است که مردم ما در دشوارترین بحران ها همواره سربلند بیرون آمده اند و به یاری خداوند چند صباح دیگر اخبار ریشه کنی کرونا و کاسبان حوزه های مرتبط با نیازمندی های این بیماری را به اقصی نقاط جهان مخابره خواهیم کرد.
     

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما