جمعه 10 فروردين 1403 - Fri 29 Mar 2024
  • جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است+عکس

  • دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب + فیلم

  • نگاهی اجمالی به سریال «اوکازیون»؛ یک کمدی دهه هفتادی

  • فراخوان مشمولان متولد سال ۱۳۸۵ برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی

  • لزوم استمرار ساماندهی اموال تملیکی و توقیفی

  • آیا غرب، امتیاز برند تجاری داعش را خریده است؟

  • عرضه یک میلیارد دلار پوشاک توسط یک پلتفرم ترکیه‌ای در ایران

  • افکار عمومی عربستان سعودی در رابطه با عادی سازی روابط با اسرائیل چگونه است؟

  • گزارش هولناک از جنایات اشغالگران در بیمارستان الشفاء غزه

  • رونمایی از تجهیزات و تسلیحات هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران

  • زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

  • فوری/بمب نقل و انتقلات پرسپولایس در سال جدید

  • فوری/بازگشت مجدد فرهادمجیدی به فوتبال ایران

  • جزئیات از حادثه توریستی شهر کروکوس مسکو /اعلام تعداد مجروحان و کشته شدگان این حادثه + فیلم و عکس

  • واشنگتن-تل‌آویو در موضع اتهام؛ رفتار روسیه تهاجمی تر می شود ؟

  • سناتورهای آمریکایی خواستار محافظت از منافقین شدند

  • پلمب مراکز اقامتی و بین راهی در طرح سلامت نوروزی

  • زائران کربلا زیر باران بهاری دست به دعا شدند

  • قالیباف حمله تروریستی در روسیه را محکوم کرد

  • خطر پول‌پاشی در کمین توقف تورم

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 273235
    تاریخ انتشار: 07/آذر/1400 - 20:31
    به بهانه سالروز شهادت فخر زمانه شهید محسن فخری زاده؛

    گمنامی شهید فخری زاده در عین پیشرفت دفاعی ایران

    دانشمند شهید محسن فخری زاده از جمله مجاهدان انقلاب بود که ترجیح داد تا گمنام بماند و به جای کسب شهرت و مقام، متعهدانه در راه پیشرفت علمی ایران اسلامی به‌ویژه در عرصه‌های دفاعی گام بردارد.

     گمنامی شهید فخری زاده در عین پیشرفت دفاعی ایران

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»

    دانشمند شهید «محسن فخری‌زاده» همواره عمر پربرکت خویش را در راه دفاع از این مرز و بوم صرف کرده و در این راستا، در دوران دفاع مقدس نیز پابه‌پای دیگر رزمندگان اسلام، به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافت و تجربیات این دوران را سرلوحه خدمت و تلاش برای پیشرفت کشور عزیر خود ایران قرار داد.

    او متولد اول فروردین سال ۱۳۴۰ در شهر قم  بود که لیسانس خود را در دانشگاه صنعتی اصفهان گذراند و موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای شد.محسن فخری زاده  بعنوان عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه امام حسین سپاه، امکانات این دانشگاه را در جهت تحقیقات هسته ای بکار گرفت و سپس رییس دانشگاه صنعتی مالک اشتر شد. او رییس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) بود.

    شهید فخری‌زاده معاون وقت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) عصر روز جمعه هفتم آذرماه ۱۳۹۹  توسط عناصر تروریست مسلح در «آبسرد» تهران ترور و به شهادت رسید.

    این شهید والامقام به‌عنوان یکی از دانشمندان زبده در عرصه صنایع راهبردی و دفاعی کشور و همچنین از اساتید نامدار دانشگاه و جامعه علمی کشور، همواره عمر پربرکت خویش را در راه دفاع از این مرز و بوم صرف کرده  است . وی از جمله مجاهدان مخلص انقلاب بود که ترجیح داد تا گمنام بماند و به جای کسب شهرت و مقام متعهدانه در راه پیشرفت علمی ایران اسلامی به‌ویژه در عرصه‌های دفاعی گام بردارد. اما در اهمیت و بزرگی و تاثیرگذاری این مرد بزرگ همین بس که برای مهار اندیشه‌اش، یکی از پیچیده‌ترین ترور قرن طراحی و اجرا شد.

    مانوس بودن با قرآن یکی از ابعاد شخصیت شهید فخری‌زاده بود، راز و نیاز شبانه و برپایی نماز شب از جمله ویژگی‌های  شهید فخری زاده و همچنین وی تلاوت قرآن را تنها به منظور گرفتن پاداش نمی‌خواند بلکه بهره‌ها و فهم‌های علمی از یافته‌های قرآنی می‌کردند.

    تجلیل رهبر انقلاب از برجستگی‌های علمی و اخلاص شهیدفخری‌زاده

    به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، خانواده دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور شهید محسن فخری‌زاده عصر روز دوشنبه ششم بهمن ماه سال ۹۹، با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

    حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تجلیل از برجستگی‌های علمی و فنی شهید فخری‌زاده و حضور سخت‌کوشانه آن دانشمند عالی‌مقام در میدان علم و عمل، گفتند: علوّ مقامی که خداوند با شهادت به آن بزرگوار عطاء کرد، مزد زحمات و اخلاص کم‌نظیر او بود و این مقام با هیچ‌یک از مقام‌های دنیوی قابل مقایسه نیست.

    رهبر انقلاب اسلامی، عظمت یافتن نام شهید فخری‌زاده در میان عموم مردم و ابراز تأسف بسیاری از جوانان از ناشناخته بودن او در زمان حیاتش را از دیگر آثار اخلاص شهید دانستند.

    فخری زاده سلیمان زمان بود

    «فریدون عباسی» نماینده مجلس شورای اسلامی  درباره شهید فخری زاده معتقد است: شهید فخری زاده بعد از اتمام تحصیل محل کارش دانشگاه امام حسین (ع) را انتخاب کرده بود. فخری زاده نیرویی خوش فکر و خوبی بود که از همان ابتدا می دانستیم روزی عزیز خاص و عام می شود. او در حوزه تئوری تسلط فراوانی داشت ، با دریافت آموزش های فراوان در مدت کوتاهی مدرس کار با تجهیزات و اندازه گیری تابش های هسته ای شد. باید گفت که نقشه راه هسته ای کشور توسط او طراحی شد.

    رییس سابق سازمان انرژی هسته ای افزود: بسیاری از ایرانی ها تا وقتی فخری زاده به شهادت رسید، شهید را نمی شناختند اما دشمن به خوبی او را شناخته بود. به همین دلیل او را زیر نظر گرفته و برای حذف فیزیکی اش برنامه ریزی کرده بود. دشمنی رژیم غاصب صهیونیستی با فخری زاده وقتی آشکار شد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در سخنرانی اش اسم او را بر زبان آورد و درباره این شخصیت برجسته صحبت کرد. دشمن آگاهانه او را ترور کرد. 

    گمنامی شهید فخری زاده در عین پیشرفت دفاعی ایران

    ترور دانشمند شهید فخری زاده  نتیجه سیاست لبخند به دشمن

    رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در سالگرد شهادت دکتر فخری زاده، ترور این دانشمند شهید را نتیجه سیاست لبخند به دشمن عنوان کرد.

     سردار غلامرضا جلالی روز یکشنبه در سالگرد شهادت دکتر محسن فخری زاده در نوشتاری افزود:‌ یکسال از به شهادت رسیدن یکی از فرزندان شایسته انقلاب، که دست جنایتکار استکبار جهانی برای ضربه زدن به حرکت و جهاد علمی کشور وی را مورد هدف قرار داد، می‌گذرد.  

    رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این پیام افزود: دکتر محسن فخری زاده را تا قبل از شهادت، کمتر کسی می‌شناخت و چه بسا بسیاری از جنبه‌های شخصیتی، علمی و خدمات و اقدامات وی در راه اعتلای ایران زمین همچون رازی سر به مهر باقی بماند.

    حرکت علمی وی در راستای اقتدار آفرینی، تمدن سازی و نوآوری در خدمت مردم، همچون خاری در چشم استکبار و به شهادت رساندنش مهر تأییدی بر خباثت و ددمنشی دشمنان جمهوری اسلامی ایران بود که بار دیگر نیت شوم آنان را برملا کرد. ترور شهید فخری زاده نماد ناکارآمدی برجام و سیاست لبخند به دشمن است.

    شخصیت ادبی و عرفانی، شهید فخری‌زاده برای مردم بازگو شود

    رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، با بیان این که شهید فخری‌زاده تنها تخصص‌اش هسته‌ای نبود، گفت: نیاز است شخصیت ادبی و عرفانی، شهید فخری‌زاده برای مردم بازگو شود.

     حجت الاسلام سیدضیاء الدین آقاجانپور عصر روز شنبه ششم آذرماه در آیین دومین همایش ادبی فخر ایران که به منظور بزرگداشت شهید دانشمند محسن فخری‌زاده به همت حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به اینکه در دوره پیش اشعار زیبایی در خصوص شهید فخری‌زاده سروده شده بود و به صورت کتاب درآمد، گفت: این دوره نیز اشعار شعرا در خصوص شهید فخری‌زاده منتشر شود.

    وی افزود: می‌خواهم تبیین کنم که چگونه شهید فخری‌زاده به فخر ایران و به محبوب دل‌ها تبدیل شد، ایشان به نقطه‌ای رسیده بود که از همه تعلقات غیرخدایی، جدا شده بود.‌ مردم در دوره حیات شهید فخری‌زاده شناخت از ایشان نداشتند و البته دشمن او را شناسایی کرده و در صدد حذف وی بود.

    آقاجانپور با اشاره به شخصیت علمی وی در حوزه فن آوری و هسته‌ای و دفاعی، گفت: ایشان ابعاد شخصیتی مختلف داشتند که برای مردم بیان نشده است؛ از آن جمله ابعاد عرفانی و ادب ایشان بود.

    پیام حضور گسترده مردم در صحنه

     زمانی فخری زاده به شهادت رسید کمتر کسی او را می شناخت. اما انگار که دشمن او را به خوبی می شناخت و آگاهانه او را ترور کرد. بعد از شهادتش مردم در حمایت از این شهید و محکومیت قاتلانش سنگ تمام گذاشتند.

    حضور گسترده مردم در صحنه پیامی برای دوستان و دشمنان انقلاب داشته، مردم همیشه در صحنه دفاع از انقلاب حاضر بوده اند و هر زمان که لازم بوده وفاداری شان را به آرمان های نظام ثابت کرده اند.

    نصب یادمان شهید محسن فخری زاده

    گمنامی شهید فخری زاده در عین پیشرفت دفاعی ایران

    یادمان شهید محسن فخری زاده در نخستین سالگرد شهادت این دانشمند در محل شهادتش در شهر آبسرد دماوند رونمایی شد.

     در سالروز شهادت شهید محسن فخری‌زاده، آیین رونمایی از اِلِمان (یادمان) این شهید والامقام در محل شهادت او در شهر آبسرد دماوند با حضور محمدعلی جعفری معاون بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس و مدیر عامل باغ موزه، خانواده شهید والا مقام و جمعی از مقامات شهر آبسرد برگزار شد.

    روحش شاد و یادش گرامی باد

     رضا رضایی مجد

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما