جمعه 10 فروردين 1403 - Fri 29 Mar 2024
  • جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است+عکس

  • دیدار شاعران و اساتید ادبیات فارسی با رهبر انقلاب + فیلم

  • نگاهی اجمالی به سریال «اوکازیون»؛ یک کمدی دهه هفتادی

  • فراخوان مشمولان متولد سال ۱۳۸۵ برای تعیین تکلیف وضعیت خدمت سربازی

  • لزوم استمرار ساماندهی اموال تملیکی و توقیفی

  • آیا غرب، امتیاز برند تجاری داعش را خریده است؟

  • عرضه یک میلیارد دلار پوشاک توسط یک پلتفرم ترکیه‌ای در ایران

  • افکار عمومی عربستان سعودی در رابطه با عادی سازی روابط با اسرائیل چگونه است؟

  • گزارش هولناک از جنایات اشغالگران در بیمارستان الشفاء غزه

  • رونمایی از تجهیزات و تسلیحات هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران

  • زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

  • فوری/بمب نقل و انتقلات پرسپولایس در سال جدید

  • فوری/بازگشت مجدد فرهادمجیدی به فوتبال ایران

  • جزئیات از حادثه توریستی شهر کروکوس مسکو /اعلام تعداد مجروحان و کشته شدگان این حادثه + فیلم و عکس

  • واشنگتن-تل‌آویو در موضع اتهام؛ رفتار روسیه تهاجمی تر می شود ؟

  • سناتورهای آمریکایی خواستار محافظت از منافقین شدند

  • پلمب مراکز اقامتی و بین راهی در طرح سلامت نوروزی

  • زائران کربلا زیر باران بهاری دست به دعا شدند

  • قالیباف حمله تروریستی در روسیه را محکوم کرد

  • خطر پول‌پاشی در کمین توقف تورم

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 267936
    تاریخ انتشار: 03/آبان/1400 - 18:34

    توان نظامی مقاومت ، کابوس صهیونیست ها

    پیروزیهای چند سال گذشته «جنبش حزب الله» در جبهه های مختلف به ویژه علیه رژیم صهیونیستی و تقویت قدرت نظامی و موشکی این جنبش، در کنار تقویت قدرت موشکی مقاومت فلسطین، به کابوسی برای سران این رژیم تبدیل شده است.

    توان نظامی مقاومت ، کابوس صهیونیست ها

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» به نقل از ایرنا؛ نگرانی صهیونیستها در یکسال گذشته بیشتر هم شده است، چرا که در این مدت دو قضیه ثابت کرد که گنبد باصطلاح «آهنین» این رژیم ناکارآمد است و توان مقابله با موشک های نقطه زن حزب الله و مقاومت فلسطین را ندارد.  

    یکی از مسایلی که موجب افزایش نگرانی صهیونیست ها شده، برخورد حدود ۹۰ درصد از راکت ها و موشک های مقاومت فلسطین در جنگ ۱۲ روزه به مراکز نظامی و اقتصادی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی بود که در ۳۱ اردیبهشت سال جاری (۱۴۰۰) پایان یافت.

    نگرانی دوم صهیونیستها در دوم اردیبهشت ماه سال جاری روی داد؛ در ادامه بمباران و حملات راکتی مواضع ارتش سوریه توسط بمب افکن های رژیم صهیونیستی، بامداد پنجشنبه (دوم اردیبهشت) چند فروند جنگنده – بمب افکن اف ۱۶ رژیم صهیونیستی در تجاوزی آشکار اقدام به هدف گیری و شلیک چند راکت به سمت خاک سوریه نمودند که ارتش سوریه توانست چند فروند از آنها را رهگیری و نابود کند، ولی چند راکت به اهدافی در نزدیکی دمشق اصابت کرد. براساس برخی روایت ها، در همین حین سامانه پدافند هوایی "اس ۲۰۰" سوریه یا به قول غربی ها "سام ۵"، اقدام به رهگیری یکی از بمب افکن های رژیم صهیونیستی در فضای سرزمین های اشغالی کرد و با شلیک یک فروند موشک زمین به هوا به سمت این بمب افکن، آن را در موقعیت جدی قرار داد و این هواپیمای جنگی برای فرار از دست این موشک اقدام به مانور کرد و به سختی توانست از دست آن فرار کند و این موشک نیز با عبور از سامانه دفاع هوایی رژیم صهیونیستی در نزدیکی نیروگاه هسته ای "دیمونا" فرود آمد.

    البته این رهگیری در نوع خود دومین رهگیری هواپیمای جنگی رژیم صهیونیستی از سوی پدافند هوایی ارتش سوریه در سه سال گذشته بشمار می آمد. در سال ۲۰۱۸ نیز سامانه پدافند هوایی "اس ۲۰۰" سوریه که توسط همپیمانان سوریه تقویت و به روز شده بود، توانست دو جنگنده - بمب افکن متجاوز "اف – ۱۶" رژیم صهیونیستی را در فضای سوریه رهگیری و مورد هدف قرار دهد که یک فروند از آنها در سرزمین های اشغالی سقوط کرد و هواپیمای دوم نیز پس از اصابت موشک در هنگام فرود روی زمین منهدم شد. از همان زمان رژیم صهیونیستی شیوه حمله به خاک سوریه را تغییر داد و حملات هوایی خود را یا از فضای سرزمین های اشغالی و بدون ورود به فضای سوریه انجام داده و یا این که هواپیماهای جنگی این رژیم با ورود به فضای لبنان اقدام به حمله راکتی به خاک و مواضع سوریه کردند.

    اما نگرانی صهیونیستها با اعلام اخبار مختلف از تقویت قدرت نظامی و موشکی حزب الله و مقاومت فلسطین و ضدصهیونیستی روز به روز افزایش می یابد و منابع خبری در روزهای اخیر گزارش دادند، که رژیم صهیونیستی نگران هدف قرار گرفتن مخازن مواد خطرناک در بندر «حیفا» توسط موشک‌های حزب الله لبنان است.

    روزنامه صهیونیستی «معاریو» در گزارشی نوشته است که  ارتش اسرائیل چندین سناریو در خصوص جنگ با حزب الله را پیش بینی کرده که مهمترین آنها حمله به مخازن حاوی مواد شیمیایی خطرناک در شهر حیفا و همچنین آسیب این بندر با موشک های نقطه‌زن از لبنان است.

    در این گزارش آمده است که فرماندهی جبهه داخلی اسراییل (رژیم صهیونیستی)، پلیس و گروه های امداد و نجات افزون بر ایجاد طرحی برای تعامل با انفجارهای مهیبی که پس از برخورد موشک‌های حزب الله رخ خواهد داد، باید برنامه‌ای نیز برای تخلیه چهار درصد از ساکنان این مناطق (اراضی اشغالی) آماده کند.

    بر اساس این گزارش، طی سال‌های اخیر، ارتش اسراییل تلاش کرده است تا سامانه های ضد موشکی را ارتقا بخشیده تا از خطر برخورد موشک ها با تأسیسات راهبردی در حیفا جلوگیری کند، یا دست‌کم میزان و نوع مواد انبار شده در این شهر را کاهش دهد، اما با این وجود همچنان بر این باور است که مواد انبار شده و بنادر حیفا و «اشدود» برای موشک‌های حزب‌الله یک هدف راهبردی به شمار می‌آیند.

    معاریو اضافه کرده است که تفاوت اصلی شرایط کنونی با جنگ سال ۲۰۰۶ آن است که حزب‌الله امروز موشک‌های نقطه‌زن در اختیار دارد که این مسأله در درگیری‌ آینده بسیار حایز اهمیت است.

    این گزارش مدعی است که ارتش رژیم صهیونیستی مقایسه‌ای میان موشک‌های حزب‌الله و سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی انجام داده است و دریافته که ۶ درصد از موشک‌های حزب‌الله با عبور از سامانه دفاعی با ساختمان‌ها برخورد خواهد کرد، در حالی که کارشناسان مسایل نظامی و سیاسی معتقدند که حداقل ۶۰ درصد از موشک های حزب الله از تور گنبد آهنین خواهند گذشت.

    شبکه ۱۲ تلویزیونی رژیم صهیونیستی نیز پیشتر گزارش داده بود که برآورد پدافند هوایی ارتش این رژیم این است که در درگیری های آتی در مرزهای شمالی یا مرزهای غزه، حماس و حزب الله از پهپادهای انتحاری علیه این رژیم استفاده خواهند کرد.

    همچنین بارها مقام های نظامی رژیم صهیونیستی از حملات گسترده موشکی حزب الله لبنان به سرزمین های اشغالی در صورت وقوع یک رویارویی مستقیم هشدار داده اند.

    ارتش رژیم صهیونیستی در راستای ترس از قدرت حزب الله و مقاومت اسلامی طی ماه‌های اخیر رزمایش های گوناگونی را انجام داده و جنگ روانی رسانه‌ای کاملی را در این زمینه به راه انداخته است. این جنگ رسانه‌ای در عین آنکه تلاش می‌کند افکار عمومی را در فلسطین اشغالی هدایت کند، اما اعترافات و اذعان‌هایی را نیز در خود دارد. مهمترین مسئله‌ای که این روزها از زبان رسانه‌های رژیم صهیونیستی به آن اذعان شده، توانمندی‌های حزب‌الله لبنان در صورت وقوع یک درگیری با رژیم صهیونیستی و هراس‌هایی است که این رژیم از حزب الله دارد.

    روزنامه صهیونیستی معاریو در مقاله‌ای که طی روزهای گذشته منتشر کرده، مهمترین نقاطی که از سوی حزب‌الله لبنان می‌تواند مورد حمله قرار گیرد را به عنوان مهمترین هراس و نقطه ضعف کنونی این رژیم معرفی کرده است.

    براساس گزارش روزنامه عبری معاریو در منطقه صنعتی نزدیک خلیج و بندر «حیفا» مقدار قابل توجهی مواد خطرناک وجود دارند که می‌توانند خسارت‌هایی بزرگی را به رژیم صهیونیستی وارد کنند و در عین حال سکنه زیادی نیز در این منطقه اقامت دارند که در معرض این مواد خطرناک قرار گرفته‌اند.

    طی سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی صورت گرفته است که از خطر این تأسیسات در خیلج و بندر حیفا کاسته شود یا میزان مواد شیمیایی و نوع آنها کاهش و تغییر یابند، اما با این حال باز هم این منطقه یک هدف استراتژیک به حساب می‌آید که شامل تاسیسات بندرهای حیفا و اسدود می شود.

    آنچه در این گزارش از زبان یک رسانه صهیونیستی به عنوان هراس صهیونیست‌ها در صورت درگیری با حزب الله بیان شده است، همان اهدافی می باشد که سپتامبر ۲۰۱۷ و آگوست ۲۰۲۰ از زبان «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان بیان شده است، اما این بار صهیونیستها همه هراس خود را روی یک نکته متمرکز کرده‌اند و آن هم موشک‌های نقطه زن حزب الله است. معاریو در گزارش خود اعلام کرده که حزب الله کنونی  با حزب الله ۲۰۰۶ این تفاوت را دارد که در حال حاضر موشک‌های نقطه زن را به تعداد قابل توجهی که می‌تواند اسراییل (رژیم صهیونیستی) را به خطر اندازد، در اختیار دارد.

    نگرانی و هراس صهیونیستها در روزهای اخیر دوباره از آنجا تشدید شد که سید حسن نصرالله پس از اقدام جنایت بار تروریستهای وابسته به حزب "القوات اللبنانیه" (نیروهای لبنانی) در منطقه «الطیونه» بیروت به سرکردگی "سمیر جعجع" عامل صهیونیستها در لبنان، طی سخنانی خطاب به جعجع گفت که "بدان ، ساختار نظامی حزب الله شامل ۱۰۰ هزار نیرو است، اما ما این رزمندگان را برای جنگ داخلی تجهیز نکرده ایم، بلکه این کار برای دفاع از کشورمان در برابر دشمنان انجام شده است".

    سخنان دبیرکل حزب الله گویی بنزینی بود بر آتش هراس صهیونیستها و کابوس آنها را دو چندان کرد، چرا که تا پیش از آن صهیونیستها آمار نیروهای حزب الله را ۳۰ هزار نفر می دانستند و با اعلام این خبر شوک عمیقی در سرزمین های اشغالی حاکم شد.

    چندی قبل منابع وابسته به رژیم صهیونیستی به هراس و وحشت تل آویو از حزب الله اذعان و اعلام کردند که بر اساس برآوردهای موسسات امنیتی اسرائیل، اگر حماس بیش از ۷۰۰ موشک در دو روز جنگ اخیر شلیک کرد، حزب الله سه برابر آن را شلیک خواهد کرد. یعنی جبهه داخلی به ویژه در شمال باید آماده حملات حزب الله و بیش از ۲۱۰۰ موشک و راکت ظرف دو روز باشند، علاوه بر آن که حزب الله در جریان جنگ با سلاح های نقطه زن، مواضع راهبردی در اسرائیل را هدف قرار خواهد داد و دوره آتی بسیار پرتنش خواهد بود.

    نکته ای که این روزها موجب تشتت صهیونیستها شده به غیر از آمار رزمندگان این جنبش، شمار موشک های حزب الله می باشد که تعداد آن چند برابر رزمندگان حزب الله اعلام شده است، موشک هایی که بسیاری از آنها نقطه زن بوده و در صورت خطای صهیونیستها، مراکز راهبردی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی با خاک یکسان خواهد شد.

    نظرات بینندگان
    نظرات شما