شنبه 01 ارديبهشت 1403 - Sat 20 Apr 2024
  • پیش بینی‌های انجیلی، ما در آستانه جنگ یاجوج و ماجوج قرار داریم/طرف مسیحی معتقد است باید از سیاست‌های راست گرایان اسرائیل حمایت کند تا پیش بینی "پایان تاریخ" و بازگشت مسیح را تحقق بخشد.

  • سردرگمی واشنگتن در معادلات جدید میان ایران و اسرائیل

  • فوری/جدا شدن بازیکن استقلال در پایان فصل

  • روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

  • خبر خوب برای هواداران پرسپولیس / بازی چشم نواز پرسپولیس + عکس

  • ۱۰ نکته در باب تذکر رهبرانقلاب برای حجاب

  • موفقیت‌ ‌ایران در حمله موشکی بسیار بزرگ بود

  • اشتباه صهیونیست‌ها درمقابل حماس و ایران

  • شهیدی که منافقین زنده زنده سرش را بریدند + عکس

  • توصیه درمانی وزارت نیرو برای مقابله با کمبود آب و برق

  • ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد

  • تغییر معادلات بابزرگ‌ترین عملیات بالستیکی تاریخ +عکس

  • صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال»

  • پیوند دیپلماسی و میدان در عملیات تنبیهی ما بی‌نظیر بود

  • التهابات سیاسی بازیگر اصلی تغییر نرخ ارز است، نه اقتصاد

  • تحریم شدن سرمربی پرسپولیس

  • «وعده صادق» اقدامی ضروری و نماد اقتدار کشور بود+ فیلم

  • مخالفت قاطعانه رهبر حزب شاس و عضو ناظر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی با هرگونه حمله به ایران+ عکس و فیلم

  • شهادت یک فرمانده در روز تولدش

  • وحشت صهیونیست‌ها از بازدارندگی هسته ای ایران

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 25662
    تاریخ انتشار: 24/فروردين/1395 - 15:52
    پایگاه خبری حامیان ولایت/اقتصاد مقاومتی

    اجرای برجام هم سایه تحریم‌ها را از سر ما برنمی دارد

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: اجرای برجام هم سایه تحریم‌ها را از سر ما برنمی دارد به همین منظور تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری است.

    اجرای برجام هم سایه تحریم‌ها را از سر ما برنمی دارد

    علی آقامحمدی در جلسه شورای اداری استان البرز که پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در سالن شهدای دولت برگزار شد، بر ضرورت حرکت به سمت تحقق سند چشم‌انداز بیست ساله کشور و همچنین تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

    وی گفت: خوشبختانه اهداف نظامی، سیاسی و امنیتی که در سند چشم‌انداز بیست ساله کشور در نظر گرفته شده است، محقق شده ولی اهداف اقتصادی محقق نشده است و تنها به ۴۰ درصد از ۱۰۰ درصد اهداف اقتصادی دست پیدا کرده‌ایم.

    وی در ادامه سخنان خود به جایگاه حساس و ویژه ایران در منطقه اشاره و رقبای کشورمان در منطقه را عربستان، ترکیه و رژیم غاصب اسرائیل خواند و گفت: در این منطقه اگر امنیت وجود نداشته باشد، تحقق اهداف و سیاست‌ کشورها ناممکن می‌شود.

    بی توجهی به اتفاقات منطقه تهدیدی بزرگ است

    آقامحمدی با تاکید بر اینکه ایران باید در منطقه به جایگاه نخست دست پیدا کند، در غیر این صورت با آسیب‌های فراوانی مواجه می‌شود، گفت: غرب به شدت در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد منطقه‌ای است که نقش رقیب منطقه ما را بازی کند. در منطقه مورد نظر غرب، ایران تجزیه شده است.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه باید مسئولیت‌ها به درستی واگذار و به انجام برسد، گفت: با توجه به حساسیت منطقه، باید به گونه‌ای رفتار کنیم که امنیت کشور به خطر نیفتد.

    آقامحمدی در ادامه سخنان خود به رهنمودهای مقام معظم رهبری که تاکنون باعث شده است حتی یک وجب خاک کشور به دست دشمن نیفتد، اشاره کرد و گفت: ایشان با رشادت و رهنمودهای خود باعث شده‌اند که ایران در منطقه‌ای به این ناامنی، با بحران مواجه نشود.

    وی با تاکید بر اینکه ایران در شرایطی در امنیت به سر می‌برد که منطقه در بی‌ثباتی غرق است، گفت: بی‌توجهی به اتفاقات و تحولات منطقه، یک تهدید بزرگ به حساب می‌آید.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سهم جمعیت منطقه‌ای که ایران در آن واقع شده است را ۹.۵ درصد کل جمعیت جهان دانست و گفت: تولید ناخالص منطقه، ۹ درصد از کل تولید ناخالص جهان است؛ بنابراین اگر به تناسب جمعیت‌ها توجهی نکنیم، ضرر خواهیم کرد.

    ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشور صرف ارائه خدمات می شود

    آقامحمدی به جمعیت ۱۸۲ میلیونی کشور پاکستان اشاره کرد و گفت: کشور پاکستان را همگان یک کشور اتمی می‌دانند ولی جمعیتی فقیر دارد تکثیر جمعیت نیازمند توجه دقیق به اقتصاد کشور است.

    آقامحمدی با تاکید بر اینکه باید همت کنیم تا نرخ رشد اقتصادی به هشت درصد برسد، گفت: غرب مصمم است نفس ایران را بگیرد و عربستان نیز همه تلاش خود را می‌کند تا برای ایران مشکل درست کند به طوری که برای پایین آوردن قیمت نفت، از منابع نفتی خود که بنا نداشت استفاده کند، استفاده می‌کند.

    وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز کشور در شرایط حساس کنونی است، گفت: طی ۱۰ سال گذشته فاصله ایران به لحاظ اقتصادی با رقبای خود در منطقه زیاد شده است؛ به همین منظور تحقق اقتصاد مقاومتی برای نجات اقتصاد کشور ضروری است.

    وی تغییر نگرش را برای تحقق سیاست‌های کلان کشور مهم خواند و گفت: توجه به تولید ناخالص از اهمیت زیادی برخوردار است ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی صرف ارائه خدمات می‌شود.

    آقامحمدی ارائه خدمات در حوزه حمل و نقل و گردشگری را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: ۲۳ درصد جمعیت کشور از دولت حقوق دریافت می‌کنند، ۳۹ درصد مردم از بخش خصوصی، ۶.۵ درصد مردم خود کارفرما هستند و ۳۰ درصد از مردم خود اشتغالند.

    نرخ رشد اقتصادی کشور باید به ۸ درصد برسد

    وی با اشاره به اینکه دولت باید برای افرادی که حقوق‌بگیر هستند، طرح و برنامه ارائه کند که درآمدشان بالا برود، گفت: در سال جاری مقرر شده است ۵۰ درصد بازنشستگان کشور حقوق ۸۲۰ هزار تومانی دریافت کنند، حال واقعیت غیرقابل انکار این است که چرخ زندگی مردم با این حقوق نخواهد چرخید.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برای نجات اقتصاد کشور، تحقق اقتصاد مقاومتی را مهم خواند و گفت: مقام معظم رهبری کارشناسان اقتصادی را بسیج کرد تا برای نجات اقتصاد کشور، چاره‌ای اندیشیده شود و ایشان خود مفهوم اقتصاد مقاومتی را ارائه کردند چرا که تنها راه نجات کشور، تکیه بر توان و تولید داخلی است.

    وی با اشاره به اینکه ۴۰ سال اخیر نرخ رشد اقتصادی کشور ۴.۸ درصد بوده است، گفت: اگر نرخ رشد اقتصادی کشور به پنج درصد هم برسد، مشکلات حل نمی‌شود. با بهره‌وری باید نرخ رشد اقتصاد کشور را به هشت درصد برسانیم.

    آقامحمدی در ادامه سخنان خود به تهدیدات، مخاطرات و تغییراتی اشاره کرد که باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد واکاوی قرار بگیرد و گفت: برای تحقق این مهم باید تهدیدات و مخاطرات داخلی و خارجی شناسایی شود تا مسیر پیشرفت اقتصاد کشور هموار شود.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود به بحران‌های مالی که گریبان اروپا و آمریکا را گرفته است اشاره کرد و گفت: در سال ۲۰۰۸ بحران مالی در جهان آغاز شد و در سال ۲۰۰۹ کشور ترکیه با نرخ منفی هفت درصدی در اقتصاد دچار مشکل شد این در حالی است که ترکیه به خودی خود در بحران مالی اروپا و آمریکا نقشی نداشت ولی از آنجایی که اقتصاد دنیا به هم پیوسته است، بسیاری از کشورها با مشکل مواجه شده‌اند.

    اقتصاد دولتی معنی ندارد

    وی با تاکید بر اینکه معضل اقتصاد کشور، متکی بودن به نفت است و دولتی بودن، اقتصاد کشور را با مشکل مواجه کرده است، گفت: دولتی بودن اقتصاد معنی ندارد چرا که وقتی اقتصاد، دولتی و متکی به نفت باشد، همه برنامه‌ریزی‌ها معطوف به جلوگیری از افت قیمت‌ها می‌شود و شکوفایی اقتصاد معنای خود را از دست می‌دهد.

    وی با اشاره به اینکه نقش دولت در اقتصاد باید نقشی تسهیل‌گر باشد، گفت: دولت باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی تسهیل‌گری کند.

    آقامحمدی در ادامه سخنان خود به مسئله برجام هم اشاره کرد و گفت: واقعیت انکارناپذیری که وجود دارد این است که با اجرای برجام هم سایه تحریم‌ها از سر ما برداشته نمی‌شود.

    وی در ادامه به رویکردهای مورد نظر رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: ایشان پنج رویکرد درون‌زا، عدالت‌بنیان، مردمی، دانش‌بنیان و برونگرا را برای تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر دارند.

    آقامحمدی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی می‌تواند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارد، گفت: بخش خصوصی باید برای بزرگ شدن خودش، طرح و برنامه ارائه کند.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با تاکید بر اینکه نباید تولید، توزیع و مصرف‌کننده را جدا از هم دید، گفت: با پیاده کردن نظام مدیریتی یکپارچه و نظام‌مند و با ساماندهی تولید داخلی، از ورود کالاهای قاچاق جلوگیری کرده و به معنای واقعی، اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم.

    منبع : مهر

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما