چهارشنبه 17 آذر 1400 - Wed 08 Dec 2021
  • فیلم/ اسرار از بزرگترین رودخانه‌های جهان

  • حسن روحانی، یک روحانی که با لباس خدا نگاه به شیطان بزرگ داشت!

  • جزئیات طرح پیشنهادی آمریکا برای مذاکرات با ایران

  • انتصاب‌ جدید در قوه قضائیه صحت ندارد

  • حقوق مدیران دولتی و نمایندگان مجلس چقدر است؟

  • فیلم/ بازدید محمد مخبر از کوی دانشگاه

  • خاتمی گفت فعالیت به همان شکل انتخابات ۹۸ ادامه یابد

  • تصمیم جدید دولت درباره خرید و فروش ارز/ اخذ مالیات‌ و الزام ثبت‌نام‌ معامله‌کننده‌ها

  • وداع با دانشجوی شهید در کتابخانه شخصی‌اش/ علی باقری‌ کنی در کدام عملیات مجروح شد؟

  • دانشجویان عاشق حاج قاسم +فیلم

  • دولت بنا ندارد از کنار دغدغه رهبر انقلاب درباره حفظ نخبگان، رد شود/ فاصله بین دولت و دانشگاه برداشته شود ر

  • مزار شهدای سانحه C ۱۳۰

  • حقوق بشر به سبک آمریکایی

  • ۵ خاصیت چای سبز

  • نیروهای اتقلابی رزومه ندارند!؟

  • محمدحسین نژادفلاح گزینه جدی مدیرعاملی پرسپولیس

  • گذرگاه پاییزی - همدان

  • مراقب سکته مغزی در دوران کرونا باشید

  • رامبو واقعی تویی! +عکس

  • فیلم/ انتقاد قالیباف از ناکارآمدی خودروسازی

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 244071
    تاریخ انتشار: 10/خرداد/1400 - 16:16
    سیدعلیرضا آل اود

    راهبردهای رسانه ای جریان تحریف

    راهبردهای رسانه ای جریان تحریف

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»

    در آستانه انتخابات بسیار مهم و حساس 28 خرداد 1400 قرار داریم. این انتخابات از جهات بسیاری برای ایران اسلامی مهم است و شاهد صف آرایی و اتحاد تمام مخالفان، معاندان و دشمنان انقلاب اسلامی در آن هستیم.

     
     
    اما این جریان که هنرش در بهره گیری های ناصواب از فضای مجازی و رسانه است چند راهبرد رسانه ای-شناختی را همزمان و بصورت ترکیبی مورد استفاده قرار داده است که به اختصار به آنها اشاره میکنم:
     
     
    دروغ بزرگ
    معروفترین مورد استفاده‌ای که از این راهبرد شده، در زمان هیتلر و به وسیله گوبلز بوده است. گوبلز می‌گوید: «دروغ هر قدر بزرگتر باشد، باور آن برای توده‌های مردم راحت‌تر است.»
     
     
    در انتخابات سال88 شاهد استفاده از این راهبرد رسانه ای(دروغ بزرگ تقلب) بودیم که منتج به فتنه88 شد. در انتخابات 96 هم با دروغ بزرگ برجام سایه جنگ را از کشور دور کرد روبرو شدیم که البته بعدها با شهادت سردار دلها همگان نقش میدان در دور کردن سایه جنگ از کشور را دیدند که البته با رسوایی جریان تحریف که با دیپلماسی انفعالی و برجام به کشور آسیب های بسیاری رسانده بود همزمان شد. 
     
     
    دو قطبی سازی آزادی - فیلترینگ، وین - معیشت، برق- مذاکره با کدخدا 
    دومین راهبرد رسانه ای جریان تحریف در انتخابات پیش رو استفاده از این راهبرد است. این جریان با پروپاگاندای سیاه و بهره گیری از فضای مجازی رها در کشور و با دروغ خود را طرفدار آزادی نشان داده و رقیب را دشمن آزادی و حامی بستن اینترنت! جالب اینجاست که این جریان حتی از کدخدای خود یعنی آمریکا هم خود را لیبرال تر نشان می‌دهند! در قدم بعدی خود را با مذاکرات وین ناجی مردم نشان داده و با تبلیغات بسیار رقیب را مخالف مذاکره و معیشت مردم معرفی می‌کند. 
     
     
    اهریمن سازی
    جریان تحریف با طراحی راهبردهایی نظیر" اگر طرف مقابل رای بیاورد در پیاده رو دیوار می کشد" که پوچ بودن این حرف مفت! توضیح نمیخواهد با سو استفاده از فقر سواد رسانه ای مردم و با اهریمن سازی دنبال تخریب رقیب خود است که البته نتیجه 8 سال توسل به تخریب و دروغ را این روزها در ناکارآمدی شدید سران این جریان و کوچک شدن سفره مردم می‌بینیم.
     
     
    تکنیک پاره حقیقت‌گوئی
    در این راهبرد رسانه ای یک خبر به‌صورت آگاهانه و مغرضانه‌ای، ناقص مطرح شود؛ به عبارت دیگر تمام عناصر خبری که عبارتند از چگونه؟ کجا؟ کی؟ چه کسی؟ چه چیزی؟ چرا؟ در خبر بیان نشوند؛ این روش درباره نقل قول مطبوعات و رسانه‌ها از سخنان افراد و شخصیت های مهم فراوان به کار می‌رود.
     
     
    در انتخابات 96 شاهد بودیم با تقطیع سخنان کاندیداهای انقلابی در خصوص قیمت دلار چگونه با این راهبرد رسانه ای برخی از جامعه را فریب دادند. 

    نظرات بینندگان
    نظرات شما
    تبلیغات سایت عصرامروز