به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت»به نقل از فارس، سید مناف هاشمی درباره روز حمل و نقل و عمومی اظهارداشت: بی شک شهرداری ها به تنهایی و صرفا از محل درآمدهای حاصل نمی توانند زیر ساخت های لازم برای توسعه و نوسازی ناوگان را فراهم کنند.
وی گفت: انباشتگی ۱۰ ساله در حوزه حمل ونقل کار را برای مدیریت شهری سخت کرده است. قوانین متعدد بالادستی از جمله قانون حمایت از سامانه های حمل و نقل ریلی شهری و حومه مصوب سال ۸۵، قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت مصوب ۸۶ ، قانون استفاده از تسهیلات حساب ذخیره ارزی برای حمل و نقل ریلی و عمومی شهری مصوب سال ۸۸، قانون هدفمند کردن یارانه ها مصوب سال ۸۸ ،قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۸۹ ابلاغ شده و در تمامی این قوانین دولت موظف به حمایت و اجرای تکالیفی در حوزه حمل و نقل با اولویت حمل و نقل عمومی درون شهری شده اما متاسفانه تاکنون عزم جدی در عمل به تکالیف مذکور مشاهده نشدهاست.
معاون حملونقل، ترافیک شهرداری تهران با اشاره به مصوبه ٥ هزار دستگاه اتوبوس که توسط رئیس جمهور در ستاد ملی کرونا اعلام شده است گفت: انتظار می رود با توجه به فرسودگی ناوگان در تهران، ٥٠ درصد از این تعداد اتوبوس سهم شهر تهران شود.
هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر از مجموع نزدیک به ٥٦٠٠ دستگاه اتوبوس شهر تهران تعداد٣٤٠٠ دستگاه آن یعنی رقمی حدود ۶۱درصد از کل ناوگان شهر تهران عمری بالای ١٢ سال داشته و فرسوده است که در صورت عدم نوسازی و توسعه ناوگان موجود؛ با افزایش بیش از پیش سن ناوگان و در نتیجه کاهش بهره وری و افزایش هزینه های جاری و در نهایت از رده خارج شدن اتوبوس ها را شاهد خواهیم بود.
وی گفت: شهر تهران بر اساس اسناد بالادستی به حداقل ٩ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد. برای دستیابی به این هدف لازم است در یک برنامه میان مدت حدود ٦ هزار دستگاه اتوبوس نوسازی و حداقل ٣ هزار دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران افزوده شود.که البته با توجه به فرسودگی شدید ناوگان،نوسازی ٣ هزار دستگاه تا پایان سال ١٤٠٠ امری اجتناب ناپذیراست.
وی با بیان اینکه تهران به ٢٥٠ کیلومتر دیگر مترو نیاز دارد ادامه داد: ساخت ٢٥٠ کیلومتر مترو و تامین ١٥٠٠ واگن برای خطوط متروی تهران ٢٥٠ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و نکته اینجاست چنانچه به مترو توجه نشود در آینده ای نه چندان دور، مترو را نیز مانند اتوبوسرانی باید تعطیل کرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه رقم دقیق بدهی دولت به شهرداری تهران باید توسط نهاد های ذیربط بررسی شود تصریح کرد: اگر بخواهیم از زاویه عدم تحقق بودجه سالانه در ١٠ سال گذشته به آن نگاه کنیم باید سالی ٨ تا ١٠ هزار میلیارد تومان فعالیت عمرانی در مترو واتوبوسرانی صورت می گرفتیم که عملا چیزی حدود ۱ هزار میلیارد تومان از سوی شهرداری و ١٠٠ تا ٢٠٠ میلیارد و به اندازه یک دهم نیاز شهر را محقق کرده ایم.
هاشمی ادامه داد: حمل ونقل عمومی حق مردم به ویژه قشر متوسط جامعه است. طی دو سال گذشته بودجه شهرداری ١٥٠٠ میلیارد تومان در شرکت بهره برداری مترو تهران و ١٤٠٠ میلیارد تومان برای نگهداشت شهر به اتوبوسرانی تخصیص داده شده و همین طور مبلغ دو هزار میلیارد هم از طریق اوراق مشارکت و منابع خود در بحث احداث تونل و توسعه مترو هزینه کرده ولی ببینیم دولت چقدر کمک کرده است؟
به گفته هاشمی در سال قبل چیزی حدود ۵۰ تا ۷۰ میلیارد تومان یارانه بلیت مترو دریافت کرده ایم و سوال من این است آیا این رقم در مقابل ۳ هزار میلیارد تومان هزینه کرد شهرداری تهران عددی است؟
معاون شهردار تهران در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: در حوزه عمرانی مترو در سال گذشته و در لایحه بودجه سال آینده ٦٢ میلیارد تومان لحاظ شده که من از خانم حصاری به عنوان نماینده دولت سوال میکنم با این بودجه چند متر، مترو می توان ساخت؟ این درحالیست که دربودجه شهرداری تهران ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران مترو لحاظ شده است. این میزان حمایت های شهرداری و دولت را مردم مقایسه خواهند کرد، شهرداری تهران حداقل به بیش از ٥٠ درصد از تعهدات خودش در حوزه حمل و نقل عمومی عمل کرده است.
به گفته معاون شهردار تهران در طی یکسال گذشت حداقل ٥٠ مکاتبه و جلسه حضوری به منظور پیگیری مطالبات در این حوزه داشتیم. گرچه واقف هستیم که بدترین سال تحریم و شرایط سخت کرونا را می گذرانیم اما باید در نظر داشت علاوه بر اینکه درآمدهای شهرداری نیز کم شده، هزینه های ما هم افزایش یافته است. معتقدم دولت هیچ کمکی در حوزه توسعه و نوسازی حمل و نقل و ترافیک به شهر تهران نکرده است، دولت ها حمل و نقل را رها کردند و مجلس هم در دو دوره قبل در این حوزه خوب نظارت نکرده است.
وی در ادامه به قانون جرایم راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت: برابر(ماده ۲۳) این قانون ۶۰ درصد از مبالغ جرایم متعلق به شهرداری ها است بر این اساس در سال گذشته میبایست هزار میلیارد تومان از محل جرایم رانندگی دریافت می کردیم که تا این لحظه حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیارد تومان دریافت کردیم که آن هم بخشی بصورت غیر نقد بوده است. پیش بینی ما این است که حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان جریمه در سال جاری داشته باشیم و سهم تهران بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان است که متاسفانه در لایحه پیشنهادی بودجه توجهی به آن نشده است.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه در سال ٩٩ ، ریالی بابت یارانه بلیت از سوی دولت به شهرداری تهران پرداخت نشده است. تصریح کرد: نیت از گفتن این صحبت ها گله گذاری نیست اما معتقدم باید در کنار هم و با هم موارد را جلو می بریم، ولیکن اگر واقعیت ها بازگو نشود و انتظارات روی هم انباشته شود به مردم جفا کردیم.
هاشمی در پایان اظهار کرد: گرچه زحمات این دولت قابل تقدیر است ولی عقب ماندگی گذشته را با این ارقام نمی توان جبران کرد، بطور مثال دولت در لایحه بودجه سال ١٤٠٠ یارانه بلیت را هزار میلیارد تومان اعلام کرده ولی نیاز فعلی شهر تهران ٣ هزار میلیارد تومان است که این سهم دولت است و اگر بخواهیم سهم مردم را هم بین شهرداری و دولت تقسیم کنیم، سهم دولت ٤٥٠٠ میلیارد تومان خواهد بود. اگر بخواهم واضح بگویم با این ارقام نمی توانیم حمل و نقل عمومی که طی ١٠ سال از آن غفلت کردیم را سامان بخشیم.
بازیگر صداوسیما، دروازهبان تیم ملی سوییس شد!
جلوگیری از تعریق کردن زیاد
خادمانی که حرم نورانی امام رضا(ع) را نورانیتر میکنند
حضور قالیباف در میان حامیانش
ابوعبیده: «کمین مرگ» منتظر صهیونیستهاست
بازار دام در افغانستان به مناسبت عید قربان
خواب عجیب شهید امیریمقدم+عکس و دست نوشته
اجناسی که طعم خون می دهند! + فیلم
ده ها هزار نفر خواستار برکناری نتانیاهو شدند
حضور بشار اسد در نماز عید قربان در دمشق
موافقت رهبر با عفو یا تخفیف 2654 نفر از محکومان
نکونام به دنبال مهاجم سری A ایتالیا / با این مهاجم استقلال وزن پیدا می کند
پرسپولیس باید سریع دست به کار شود
آرمان رمضانی تکلیفش در استقلال معلوم نیست/ وی داماد شد
قایدی گرانتر از حد انتظار برای استقلالی ها/ برگشت قایدی ممکن نیست
تیم استقلال با چه نفراتی بسته می شود؟/ وضعیت نامعلوم استقلال
بازگشت برانکو به پرسپولیس منتفی شد
در جمع بهترین پاسورها اثری از هافبکهای ایرانی نیست
30 میلیارد تومان برای رضایتنامه جواد آقایی پور
منتظر محمد در استقلال جایی ندارد
روزی که پزشکیان دنبال گشت ارشاد بود! + سند
آزادی حمید نوری چهار پیام روشن دارد
عضو هیات مدیره پرسپولیس پیام مهمی داد
انتخابات بسیار مهم است/ تلاش کنید مشارکت افزایش یابد+ عکس و فیلم
صرفهجویی 2.5 میلیارد دلاری + عکس
برائت زائران ایرانی با پرچم فلسطین + عکس و فیلم
لزوم برائت جهانی از رژیم صهیونیستی و آمریکا+فیلم
جام گرفت و رفت/ پرسپولیس سکوی پرتاب اوسمار
دو مجری سرشناس در فساد فوتبال نقش دارند
دلیل لغو جلسه مهم نکونام
اعتراف به شکست و ضجههای اینترنشنال و بیبیسی پس از آزادی حمید نوری!+ فیلم
فیلم/ روایت حجتالاسلام پناهیان از ملاکهای فرد اصلح
لحظه نادر و هیجان انگیز افتادن شاخ گوزن
ماجرای بنی صدر و ریاست جمهوری
اجناسی که طعم خون می دهند! + فیلم
هشدار تب کنگو در آستانه عید قربان
اقامه نماز عید قربان در مسجدالاقصی
خط قرمز سردار سلیمانی
ده ها هزار نفر خواستار برکناری نتانیاهو شدند
عرفه روز اعتراف به گناهان است
رایزنی باقری با وزیر خارجه طالبان
شنبه ای سخت برای صهیونیستها...!
توفیقات دیپلماسی دهه نود
آزادی حمید نوری ثمره مجاهدت توست
تذکر شمخانی به غرب
پیام های آزادی حمید نوری
آزادی حمید نوری چهار پیام روشن دارد
علائم آخرالزمان
پزشکیان رویکرد روشنی در استقلال دانشگاهها دارد
نتایج نظرسنجی ها در اختیار همه نامزدها قرار میگیرد
جنگ غزه نبرد علیه کودکان است
ادامه آواربرداری در معدن شازند
جان باختن ۱۴ تن از حجاج اردنی در مکه
ضجههای اینترنشنال و بیبیسی
پیام تبریک عوام فریبانه بایدن
نفوذ خرافات در عید قربان
اعمال روز عید قربان
تبریک عیدانه باشگاههای اروپایی
اقامه نماز عیدسعید قربان در دانشگاه تهران
صلح اوکراین ناکام ماند
رایزنی باقری با وزیر خارجه طالبان
راهکارهایی برای مقابله با گرد و غبار
شکست اسرائیل در غزه و لبنان
تقابل دختران ایران و هلند در 30 تیر
نحوه دریافت غرامت از پست اعلام شد
سخنان زاکانی در میزگرد فرهنگی
ملاک های فرد اصلح چیست؟
تکذیب خبر کاهش مدت زمان خدمت سربازی
پیام تبریک عید قربان باقری
دستگیری کلاهبردار اینترنتی
نوای عرفه در حرم مطهر رضوی
ضربالاجل به سازمانهای هواپیمایی
ریزش معدن سنگ شازند
کمک سپاه به آواربرداری معدن شازند
فضیلت و اعمال عید قربان
واردات طلا تا فروردین ۱۴۰۴ از مالیات معاف است
کنش های هوشمندانه و عزتمندانه عراق
روز عرفه دعا کنید غده سرطانی از بین برود + فیلم و عکس
لحظه نادر و هیجان انگیز افتادن شاخ گوزن
ماجرای بنی صدر و ریاست جمهوری
اجناسی که طعم خون می دهند! + فیلم
اظهارنظر نامزدهای ریاست جمهوری درباره بنزین
شنبه ای سخت برای صهیونیستها...!
توفیقات دیپلماسی دهه نود
آزادی حمید نوری ثمره مجاهدت توست
حضور بشار اسد در نماز عید قربان در دمشق
هشدار تب کنگو در آستانه عید قربان
مالیات؛ دغدغه مشترک نامزدها
فرو رفتن صهیونیستهادر تاریکی مطلق توسط حزبالله
موافقت رهبر با عفو یا تخفیف 2654 نفر از محکومان
اقامه نماز عید قربان در مسجدالاقصی
دعای روح بخش عرفه در چادر بعثه مقام معظم رهبری
افزایش اقتدار نظام با حضور حداکثری مردم
حواشی و بداخلاقی در مناظرات به حداقل رسیده است
رسانههای معاند ساز تحریم انتخابات را کوک میکنند
دشمن به هیچکدام از اهدافش نرسیده است
اشرافیت مدعی مشارکت حداقلی مدعی اکثریت
مقاومت پزشکیان در برابر رادیکالها
بررسی روابط ایران و تونس
میثم مطیعی مولودی آخر حج من رسید
خط قرمز سردار سلیمانی
آخرین اخبار
جهنمی که حزب الله برای صهیونیستها درست کرد+ عکس و فیلم
نهضت 15 خرداد امام خمینی (ره)از چه زمانی شروع شد
لاریجانی نسخه دیگر روحانی برای اصلاح طلبان!
«موج کوهستان» یعنی چه؟
کد خبر: 211788
تاریخ انتشار: 26/آذر/1399 - 13:35
٣٤٠٠ اتوبوس در تهران فرسوده هستند
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه٣٤٠٠ اتوبوس تهران فرسوده است، گفت: دولت هیچ کمکی در حوزه توسعه و نوسازی حمل و نقل و ترافیک به شهر تهران نکرده است
مرتبط ها
نظرات بینندگان
نظرات شما