دوشنبه 28 خرداد 1403 - Mon 17 Jun 2024
  • موافقت رهبر با عفو یا تخفیف 2654 نفر از محکومان

  • نکونام به دنبال مهاجم سری A ایتالیا / با این مهاجم استقلال وزن پیدا می کند

  • پرسپولیس باید سریع دست به کار شود

  • آرمان رمضانی تکلیفش در استقلال معلوم نیست/ وی داماد شد

  • قایدی گرانتر از حد انتظار برای استقلالی ها/ برگشت قایدی ممکن نیست

  • تیم استقلال با چه نفراتی بسته می شود؟/ وضعیت نامعلوم استقلال

  • بازگشت برانکو به پرسپولیس منتفی شد

  • در جمع بهترین پاسورها اثری از هافبک‌های ایرانی نیست

  • 30 میلیارد تومان برای رضایتنامه جواد آقایی پور

  • منتظر محمد در استقلال جایی ندارد

  • روزی که پزشکیان دنبال گشت ارشاد بود! + سند

  • آزادی حمید نوری چهار پیام روشن دارد

  • عضو هیات مدیره پرسپولیس پیام مهمی داد

  • انتخابات بسیار مهم است/ تلاش کنید مشارکت افزایش یابد+ عکس و فیلم

  • صرفه‌جویی 2.5 میلیارد دلاری + عکس

  • برائت زائران ایرانی با پرچم فلسطین + عکس و فیلم

  • لزوم برائت جهانی از رژیم صهیونیستی و آمریکا+فیلم

  • جام گرفت و رفت/ پرسپولیس سکوی پرتاب اوسمار

  • دو مجری سرشناس در فساد فوتبال نقش دارند

  • دلیل لغو جلسه مهم نکونام

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 158665
    تاریخ انتشار: 11/آبان/1398 - 16:08
    لزوم برخورد دستگاه‌های نظارتی با کمپین‌هایی که در اینستاگرام راه افتاده است

    اینفلوئنسرها و کاسبی با سوءاستفاده از مردم!

    اگر زمانی شاهد این بودیم که این افراد ارزشی برای هویت و فرهنگ ایرانی قائل نیستند و تنها با قبح شکنی به دنبال دیده شدن و جذب فالوور هستند، امروز به لحاظ مالی نیز در حال بهره بردن از مردم و کلاه گذاشتن بر سر ایشان می‌باشند.

    اینفلوئنسرها و کاسبی با سوءاستفاده از مردم!

    حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسنعلی نوروزی سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در یادداشت پیش رو به اتفاقات اخیر اینستاگرام و راه افتادن کمپین‌هایی چون هشتگ مدیا واکنش نشان داده و معتقد است: اگر زمانی شاهد این بودیم که این افراد ارزشی برای هویت و فرهنگ ایرانی قائل نیستند و تنها با قبح شکنی به دنبال دیده شدن و جذب فالوور هستند، امروز به لحاظ مالی نیز در حال بهره بردن از مردم و کلاه گذاشتن بر سر ایشان می‌باشند.

    پس از افزایش میل جامعه ایران به شبکه‌های اجتماعی، شاهد اتفاقات مختلفی که به‌واسطه وجود این شبکه‌ها شکل‌گرفته، بودیم. یکی از این وقایع پدیده سلبریتی‌های اینستاگرامی و یا در اصطلاح دقیق، اینفلوئنسرهاست.

    اینفلوئنسرها افرادی هستند که در بستر شبکه‌های اجتماعی و علی‌الخصوص اینستاگرام فعالیت می‌کنند و گونه‌های مختلفی هم دارند. برخی از طریق مدلینگ به شهرت رسیدند، برخی با بدن نمایی، برخی با رفتارهای خارج از عرف و دسته‌ای دیگر نیز کمی خلاقیت بیشتری داشتند و شروع به تولید کلیپ‌های طنز کردند و از این طریق توانستند طرفداران و دنبال کنندگان ثابتی برای خود فراهم نمایند.

    در این میان حضور تعدادی از این افراد در قالب برنامه‌های تلویزیونی و مشخصاً تحت عنوان مسابقه خندانندِ شو در خندوانه، باعث شد که برخی از این افراد بیش از دیگران به چشم بیایند. تا اینجای کار کم‌خطرترین اینفلوئنسرها همین جماعت کلیپ ساز طناز به‌حساب می‌آمدند اما بحث جایی اهمیت پیدا کرد که این افراد با توجه به نبود محدودیت در بیان موضوعات، به سمت حرمت‌شکنی و قبح شکنی قدم برداشتند. طرح موضوعات غالباً جنسی که ضابطه‌ای هم برای بیانشان وجود ندارد و همین باعث شد که شاهد شیوع افسارگسیخته این‌گونه کلیپ‌ها و تغییر ذائقه مردم باشیم.

     

    متأسفانه فضایی که صداوسیما و برنامه خندوانه به این افراد برای مطرح‌شدن بیش‌ازپیش ارائه کرد، باعث شد که ایشان خود را در قامت سلبریتی‌هایی بسیار مهم به‌جا بیاورند و هر موضوعی را دستمایه آثار بی‌معنی و بی‌ادبانه خود نمایند. به چشم آمدن بیش از ظرفیت، یک منفعت بزرگ نیز برای این افراد به وجود آورد. تعداد بالای دنبال کنندگان و لایک‌هایی که دریافت می‌کردند، برخی برندهای تجاری را بر آن داشت که هزینه فراوانی را برای تبلیغات از طریق اسپانسرینگ برای این افراد پرداخت نمایند.

     

    اینفلوئنسرها و کاسبی با سوءاستفاده از مردم!

     

    و همین تصمیم از سوی برندهای تجاری موجب شد که آسیب‌های فعالیت بی‌قاعده اینفلوئنسرها بیش از گذشته شود. درواقع اگر زمانی شاهد این بودیم که این افراد ارزشی برای هویت و فرهنگ ایرانی قائل نیستند و تنها با قبح شکنی به دنبال دیده شدن و جذب فالوور هستند، امروز به لحاظ مالی نیز در حال بهره بردن از مردم و کلاه گذاشتن بر سر ایشان می‌باشند. تبلیغات اجناس بنجل و خدماتی که تنها مصرف‌زدگی بی دروپیکر را به همراه دارند و تعهدی نیز در این افراد غالباً تازه به دوران رسیده وجود ندارد که برای خاطر پول بیشتر جامعه ایران را چه به لحاظ اخلاقی و چه به لحاظ اقتصادی مورد هجوم خود قرار ندهند.

     

    اخیراً هم با ظهور پدیده‌ای به نام هشتگ مدیا با مدیریت نزدیکان یکی از افراد فعال در سینما و تلویزیون این رفتارها رنگ و بویی دیگر به خود گرفته‌اند. این شرکت تجاری که خود را متخصص در امنیت پیج‌های اینستاگرامی و مارکتینگ دیجیتال معرفی کرده است، با دریافت هزینه از برخی کسب‌وکارهای اینستاگرامی نام ایشان را در لیستی 100 نفره می‌گنجاند و با طرح یک مسابقه و قرعه‌کشی و شرکت دادن نام آن افرادی که تمام آن 100 نفر را فالو کرده‌اند، هم تعداد فالوورهای 100 نفر مطرح‌شده را بالا می‌برند و هم خودشان یک کاسبی پرمنفعت انجام می‌دهند.

     

    نقش اینلوئنسرها نیز در این میان مشخص است. تهییج بیشتر مردم برای شرکت در این مسابقه و برنده شدن جوایز آنکه درنتیجه موجب افزایش فالوور ایشان و ایضاً افزایش درآمدشان خواهد شد. این‌گونه است که از هر طریقی مردم برای افزایش درآمد تعداد اندکی سودجو مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

     

    با لحاظ کردن اینکه طی هفته‌های گذشته شاهد بودیم دختری معروف به ... که به شکلی دیگر از همین قماش اینفلوئنسرها بود، به علت رفتارهای خارج از عرف دستگیر شد، بد نیست که به این ماجرا نیز ورود شود و علاوه بر اینکه ابعاد کارهای تبلیغاتی اینفلوئنسرها بررسی می‌شود، به محتوایی که توسط سلبریتی‌های تازه به دوران رسیده اینستاگرامی مطرح می‌شود نیز توسط دستگاه‌های همچون پلیس امنیت که احاطه چندوجهی به این دست از امور دارند، رسیدگی جدی صورت بگیرد تا بیش از این شاهد قبح شکنی‌های این افراد نباشیم.

     

    منبع : بولتن نیوز

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما