دوشنبه 28 خرداد 1403 - Mon 17 Jun 2024
  • موافقت رهبر با عفو یا تخفیف 2654 نفر از محکومان

  • نکونام به دنبال مهاجم سری A ایتالیا / با این مهاجم استقلال وزن پیدا می کند

  • پرسپولیس باید سریع دست به کار شود

  • آرمان رمضانی تکلیفش در استقلال معلوم نیست/ وی داماد شد

  • قایدی گرانتر از حد انتظار برای استقلالی ها/ برگشت قایدی ممکن نیست

  • تیم استقلال با چه نفراتی بسته می شود؟/ وضعیت نامعلوم استقلال

  • بازگشت برانکو به پرسپولیس منتفی شد

  • در جمع بهترین پاسورها اثری از هافبک‌های ایرانی نیست

  • 30 میلیارد تومان برای رضایتنامه جواد آقایی پور

  • منتظر محمد در استقلال جایی ندارد

  • روزی که پزشکیان دنبال گشت ارشاد بود! + سند

  • آزادی حمید نوری چهار پیام روشن دارد

  • عضو هیات مدیره پرسپولیس پیام مهمی داد

  • انتخابات بسیار مهم است/ تلاش کنید مشارکت افزایش یابد+ عکس و فیلم

  • صرفه‌جویی 2.5 میلیارد دلاری + عکس

  • برائت زائران ایرانی با پرچم فلسطین + عکس و فیلم

  • لزوم برائت جهانی از رژیم صهیونیستی و آمریکا+فیلم

  • جام گرفت و رفت/ پرسپولیس سکوی پرتاب اوسمار

  • دو مجری سرشناس در فساد فوتبال نقش دارند

  • دلیل لغو جلسه مهم نکونام

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 109089
    تاریخ انتشار: 29/مهر/1397 - 12:29
    رئیس اتحادیه چلوکباب:

    رستوران رفتن مردم شمال تهران ۳۰ درصد کاهش یافته، جنوب‌شهری‌ها ۷۰ درصد

    ناصر حسینی تبریزی، رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش می‌گوید که قیمت مواد اولیه رستوران‌ها بیشتر از ٥٠ درصد گران‌تر شده و حالا آنها مجبورند قیمت غذاهایشان را افزایش دهند و همین موضوع موجب شده است که مشتریان رستوران‌ها به شدت کاهش داشته باشند

     رستوران رفتن مردم شمال تهران ۳۰ درصد کاهش یافته، جنوب‌شهری‌ها ۷۰ درصد

    ناصر حسینی تبریزی، رئیس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش می‌گوید که قیمت مواد اولیه رستوران‌ها بیشتر از ٥٠ درصد گران‌تر شده و حالا آنها مجبورند قیمت غذاهایشان را افزایش دهند و همین موضوع موجب شده است که مشتریان رستوران‌ها به شدت کاهش داشته باشند.

    رستوران‌های شمال شهر تهران حدود ٣٠ درصد و رستوران‌های جنوب شهر ٦٠ تا ٧٠ درصد مشتریان خود را از دست داده‌اند.به گفته تبریزی‌ها حالا رستوران‌های زیادی درخواست تغییر کاربری به اتحادیه‌شان داده‌اند.

    برخی از رستوران‌داران تهرانی هم می‌گویند غذاهای گرانقیمت مشتریان خود را از دست داده‌اند و این روزها مردم بیشتر از همیشه به قیمت غذاها توجه می‌کنند.

    کافه رستوران سرآشپز کرج

    پولدارها و فقرا چقدر به رستوران می‌روند؟
    ثروتمندان حدود ٣ درصد از درآمدشان را به هتل و رستوران اختصاص می‌دهند. این در حالی است که آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد ضعیف‌ترین دهک یعنی فقرا تنها ٠,٥ درصد از درآمدشان را صرف رستوران و هتل می‌کنند. حالا اما رستوران‌داران تهرانی می‌گویند که مشتریانشان به شدت ریزش داشته است، زیرا قیمت مواد اولیه به طور قابل توجهی گران شده و علاوه بر این دلال‌ها هم از این بساط سوءاستفاده کرده و تامین مواد اولیه رستوران هم به دست آنها افتاده است.

    رئیس اتحادیه چلوکبابی‌ها در این باره می‌گوید:«این صنف روزانه به ٢٠ تن گوشت نیاز دارد. این میزان نیاز را نمی‌توان از مغازه‌دار یا یک فروشگاه تامین کرد.

    پیش از مشکلات ارزی، تعاونی اتحادیه گوشت را به صورت مستقیم از واردکنندگان گوشت می‌خرید، اما حالا واردکنندگان ناچارند تمام محصولات وارداتی خود را در اختیار ستاد تنظیم بازار قرار داده و توزیع آنها هم از طریق فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای انجام شود.»

    به گفته او، حالا ناچاریم گوشتی را که پیشتر از واردکننده کیلویی ٢٩ هزار می‌خریدیم از دلال کیلویی ٥٢ هزار تومان بخریم. این فعال صنفی ادامه می‌دهد: «قیمت تمام شده تهیه غذا بالا رفته، اما به دلیل کاهش قدرت خرید مردم واحدهای صنفی حتی جرأت ١٠ درصد گران کردن غذاهای خود را هم ندارند.»

    تعطیلی رستوران‌های جنوب و مرکز تهران
    نوسانات قیمت دلار و کاهش سطح رفاه عمومی مردم، بازار رستوران‌های کشور را حسابی کساد و فعالان این صنف را ناچار به تعطیلی رستوران‌ها و فست فودی‌هایشان کرده است. رئیس اتحادیه چلوکباب تهران که معتقد است بیشترین افت مشتری در مناطق جنوب تهران رخ داده است ، توضیح می‌دهد: «مراجعه به رستوران‌ها در شمال تهران حدود ٣٠ درصد و در مناطق جنوب تهران ٦٠ تا ٧٠ درصد کاهش یافته است. به گفته حسینی بسیاری از چلوکبابی‌های جنوب و مرکز تهران تعطیل شده‌اند. در مناطقی که سرپرست خانوار یک میلیون و ٢٠٠ هزار تومان درآمد دارد، نمی‌توان انتظار رفتن به رستوران را داشت چرا که این حقوق را اگر املت با آن بخوری آخر ماه نرسیده، تمام می‌شود.»

    منبع : خبرانلاین

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما