پنجشنبه 01 مهر 1400 - Thu 23 Sep 2021
  • شاه ماهی استقلالی می شود ؟ مدیران استقلال شهریار را جایگزین فرهاد مجیدی می کنند. فوری

  • خبر خوب پرسپولیسی‌ها درباره محرومیت فرهاد مجیدی!

  • شهیدی که از خدا خواست بعد از شهادت دوباره زنده شود

  • سرپوش ابتکار بر ابهام امنیتی دولت روحانی

  • آقای رئیسی هنوز یک نفر از آن مثلث «ول» باقیمانده/ ماجرا چیست؟

  • واکسیناسیون دانش‌آموزان تازه‌ترین دغدغه جهان/ نکاتی که برای واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ باید بدانید

  • فوت کوزه‌گری رئیسی در رفوگری رابطه مردم و حاکمیت

  • دیپلماسی درایت و قاطعیت در نیویورک

  • به هلاکت رسیدن عاملان ترور سردار سلیمانی/دکترین جدید «چشم در برابر چشم» محور مقاومت ایران

  • آخرین خبرها از درگیری‌ها در قلب یمن/ جزئیات درگیری های سنگین در حومه شمال غرب شهر مارب

  • حمایت مدیر اصلاح‌طلب از قاتلان گلستان هفتم + عکس

  • خبرخوش به هواداران استقلال / همه چیز آماده بازگشت شاه ماهی آبی پوشان شده است

  • خبر فوق العاده برای پرسپولیس از یک شاه ماهی/ فوق ستاره به زودی به ترکیب شاگردان گل محمدی اضافه می‌شود

  • این شخص تا اطلاع ثانوی، همه کاره استقلال شد

  • علت شکایت فرشاد احمد زاده از پرسپولیس مشخص شد

  • خبر خوش به هواداران پرسپولیس قبل از بازی با الهلال /فوق ستاره به تیم بازگشت

  • فرهاد مجیدی از مدیران استقلال ۴ بازیکن بزرگ خواست!

  • این نیز گذشت و روسیاهی به ذغال ماند!

  • هشتاد روز با ریاست جدید قوه قضاییه /تفاوت دوران ریاست اژه‌ای با دوران رئیسی

  • سفر متفاوت مادربزرگ شهید در ماه صفر

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 255085
    تاریخ انتشار: 08/مرداد/1400 - 13:24

    ۸ نکته ضروری برای به خطر نیافتادن سلامتی تان در دوران قرنطینه

    کووید ۱۹، سلامت مردم جهان را به خطر انداخته است و دولت‌های سراسر دنیا از مردم می‌خواهند که در قرنطینه بمانند. اما چگونه می‌توان سلامت خود را در قرنطینه حفظ کرد؟

     ۸ نکته ضروری برای به خطر نیافتادن سلامتی تان در دوران قرنطینه

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» محققان می‌گویند، یکی از مهم‌ترین سیستم‌های بدن‌مان، ساعت بیولوژیکی بدن است که با چرخه ۲۴ ساعته روز و شب خود را سازگار کرده است. اختلال در این چرخه می‌تواند منجر به افسردگی، دیابت، چاقی و سرطان شود.

    در دوران قرنطینه ممکن است به دلیل به‌هم‌ریختگی نظم کارها و ساعات خواب و بیداری‌مان، در عملکرد این ساعت بیولوژیکی اختلال به وجود آید. برای اجتناب از این اختلال که سلامت بدن را به خطر می‌اندازد، به توصیه‌های زیر توجه کنید:

    برنامه روزانه داشته باشید
    داشتن برنامه روزانه می‌تواند وضعیت ساعت بدن را تثبیت کند، بنابراین اگر در منزل کار می‌کنید، برنامه روزانه داشته و به آن پایبند باشید.

    هر روز در ساعت معینی از خواب بلند شوید
    برای منظم کردن ساعت بیولوژیکی بدن خیلی مهم است هر روز صبح در ساعت معینی از خواب بیدار شوید.

    زمان کمی را بیرون از خانه بگذرانید
    ساعت بدن‌تان باید «نور خورشید» را ببیند تا متوجه شود که روز است. بنابراین اگر به دلیل قرنطینه نمی‌توانید از خانه بیرون بروید، کنار پنجره ایستاده و اجازه دهید، نور خورشید به بدن‌تان بتابد.

    برای فعالیت‌های روزمره، زمان تعیین کنید
    برای هر کاری که در خانه باید انجام دهید، کارهای مربوط به محل کارتان، مراقبت از کودکان، صحبت کردن با یکی از دوستان و هر چیز دیگر، زمان مشخصی را تعیین کنید.

    هر روز ورزش کنید
    کار کردن از خانه باعث می‌شود که متوجه گذر زمان نشوید. بنابراین برنامه‌ای برای ورزش کردن برای خود ترتیب دهید. می‌توانید در خانه راه بروید یا در کلاس ورزشی آنلاین شرکت کنید.

    وعده‌های غذایی‌تان را سر موقع مصرف کنید
    حتی اگر موقع صرف غذا گرسنه نیستید، یک خوراکی بسیار اندک بخورید تا بی‌موقع گرسنه‌تان نشود.

    با دوستان و خانواده‌تان در تماس باشید
    در این روزهای سخت فاصله‌گیری اجتماعی، بهتر است با دوستان و خانواده‌تان با استفاده از اینترنت و تلفن در تماس باشید و این تماس‌ها را هر روز در یک زمان خاص انجام دهید.

    در روز چرت نزنید
    خواب نیمروزی، ساعت بیولوژیکی بدن را به‌هم می‌ریزد. در ضمن نور روشن در عصر، مانند نور آبی صفحات نمایش کامپیوترها و تلفن‌های هوشمند، در ساعت بیولوژیکی بدن اختلال ایجاد می‌کند. در واقع نور طیف آبی، ترشح هورمون خواب را سرکوب می‌کند. همچنین شب‌ها سر زمان معینی بخوابید.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما