شنبه 24 مهر 1400 - Sat 16 Oct 2021
  • فیلم/آخرین تصاویر کشتی تایتانیک

  • شوک خبری در ریاض به بازیکنان پرسپولیس/محرومیت مرد شماره 1 سرخ پوشان به دستور AFC

  • اتش بازی مجیدی در اردوگاه پرسپولیس/شاه ماهی نقل و انتقالاتی پرسپولیس به استقلال پیوست

  • خبرخوش روزنامه سعودی به پرسپولیس/تغییر برنامه های یحیی در ترکیب سرخ پوشان

  • از شایعه تا واقعیت در اردوگاه استقلال/جدایی کاپیتان ابی پوشان از استقلال قطعی شد

  • درگیری و جنجال در اردوگاه پرسپولیس/خط قرمز یحیی روی این سه بازیکن پرحاشیه

  • واشنگتن تایمز: تورم چالش اساسی در آمریکاست

  • شهادت امام حسن عسکری(ع) هیات کجا برویم؟

  • بمب استقلال لحظاتی پیش منفجر شد/حضور دوستاره خارجی در باشگاه استقلال با استقبال هواداران

  • دردسر تازه برای استقلال و مجیدی/بن بست نقل و انتقالاتی استقللال با جدایی این ستاره

  • دیدار فوتبال ایران و کره جنوبی

  • رونمایی هیت مدیره استقلال ار خرید جنجالی/حضوردومین ستاره خارجی ابی پوشان در باشگاه

  • ذرات معلق ریه پایتخت نشین ها را نشانه گرفت

  • اولین گزینه اخراجی استقلال رونمایی شد/لیست سیاه مجیدی در استقلال لو رفت

  • دردسرتازه برای پرسپولیس و هوادران/نیمکت نشینی دوبازیکن جنجالی دیدار حساس الهلال

  • دردسرجدید برای یحیی و پرسپولیس/جلوگیری از ورود شاه ماهی پرسپولیس به ریاض

  • حکم گروهک تروریستی منافقین صادرشد

  • فیلم/ فاجعه واگذاری هفت تپه در دولت روحانی

  • تزریق دوز سوم شامل کدام واکسن‌ها می شود؟

  • چه میزان واکسن به ایران صادر شده است

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 244070
    تاریخ انتشار: 10/خرداد/1400 - 16:13
    سیدعلیرضا_آل_داود

    راهبردهای رسانه ای جریان تحریف در انتخابات 1400

    راهبردهای رسانه ای جریان تحریف در انتخابات 1400

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» در آستانه انتخابات بسیار مهم و حساس 28 خرداد 1400 قرار داریم. این انتخابات از جهات بسیاری برای ایران اسلامی مهم است و شاهد صف آرایی و اتحاد تمام مخالفان، معاندان و دشمنان انقلاب اسلامی در آن هستیم.

     اما این جریان که هنرش در بهره گیری های ناصواب از فضای مجازی و رسانه است چند راهبرد رسانه ای-شناختی را همزمان و بصورت ترکیبی مورد استفاده قرار داده است که به اختصار به آنها اشاره میکنم:

    1️ دروغ بزرگ
    معروفترین مورد استفاده‌ای که از این راهبرد شده، در زمان هیتلر و به وسیله گوبلز بوده است. گوبلز می‌گوید: «دروغ هر قدر بزرگتر باشد، باور آن برای توده‌های مردم راحت‌تر است.»

     در انتخابات سال88 شاهد استفاده از این راهبرد رسانه ای(دروغ بزرگ تقلب) بودیم که منتج به فتنه88 شد. در انتخابات 96 هم با دروغ بزرگ برجام سایه جنگ را از کشور دور کرد روبرو شدیم که البته بعدها با شهادت سردار دلها همگان نقش میدان در دور کردن سایه جنگ از کشور را دیدند که البته با رسوایی جریان تحریف که با دیپلماسی انفعالی و برجام به کشور آسیب های بسیاری رسانده بود همزمان شد.

    2️ دو قطبی سازی آزادی - فیلترینگ، وین - معیشت، برق- مذاکره با کدخدا
    دومین راهبرد رسانه ای جریان تحریف در انتخابات پیش رو استفاده از این راهبرد است. این جریان با پروپاگاندای سیاه و بهره گیری از فضای مجازی رها در کشور و با دروغ خود را طرفدار آزادی نشان داده و رقیب را دشمن آزادی و حامی بستن اینترنت! جالب اینجاست که این جریان حتی از کدخدای خود یعنی آمریکا هم خود را لیبرال تر نشان می‌دهند! در قدم بعدی خود را با مذاکرات وین ناجی مردم نشان داده و با تبلیغات بسیار رقیب را مخالف مذاکره و معیشت مردم معرفی می‌کند.

    3️ اهریمن سازی
    جریان تحریف با طراحی راهبردهایی نظیر" اگر طرف مقابل رای بیاورد در پیاده رو دیوار می کشد" که پوچ بودن این حرف مفت! توضیح نمیخواهد با سو استفاده از فقر سواد رسانه ای مردم و با اهریمن سازی دنبال تخریب رقیب خود است که البته نتیجه 8 سال توسل به تخریب و دروغ را این روزها در ناکارآمدی شدید سران این جریان و کوچک شدن سفره مردم می‌بینیم.

    4️ تکنیک پاره حقیقت‌گوئی
    در این راهبرد رسانه ای یک خبر به‌صورت آگاهانه و مغرضانه‌ای، ناقص مطرح شود؛ به عبارت دیگر تمام عناصر خبری که عبارتند از چگونه؟ کجا؟ کی؟ چه کسی؟ چه چیزی؟ چرا؟ در خبر بیان نشوند؛ این روش درباره نقل قول مطبوعات و رسانه‌ها از سخنان افراد و شخصیت های مهم فراوان به کار می‌رود.

     در انتخابات 96 شاهد بودیم با تقطیع سخنان کاندیداهای انقلابی در خصوص قیمت دلار چگونه با این راهبرد رسانه ای برخی از جامعه را فریب دادند.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما