دوشنبه 08 آذر 1400 - Mon 29 Nov 2021
  • ناصر نقویان قربانی اصلاح طلبان که با خنجر فقه، خود زنی می کند!

  • تلاش برای آغاز مذاکره با اهرم فشار!

  • تبعات حذف ارز ترجیحی در زندگی کارگران

  • عکس/ بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی موتورسیکلت

  • فیلم/ مجلس به "یوسف نوری" اعتماد کرد

  • با نهضت مسکن‌سازی بیکاری را حل کنیم

  • شکست شارلوا در حضور ۹۰ دقیقه‌ای قلی‌زاده

  • ریفلاکس معده چیست و چه علائمی دارد؟

  • آواربرداری اصلاح‌طلبان بعد از زلزله سیاسی بزرگ/ از حذف کرباسچی تا جلسات خاتمی

  • آقای رئیس جمهور، کم کم داریم از زندگی کردن در ایران می ترسیم؟!

  • فیلم/حمله مردم به فروشگاه‌ها در جمعه سیاه

  • قیمت روز انواع گوشی موبایل در ۶ آذر

  • اردوغان هرگز تا این اندازه دردسر نداشته است

  • مدافع حرمی که از سوئد برای مقابله با داعش آمد

  • چرا ضد انقلاب در آستانه مذاکرات تشنه اغتشاش است؟

  • پشت پرده فساد و بحران اقتصادی در اقلیم کردستان عراق/ اعتراضات دانشجویان در میان بایکوت رسانه‌ای غرب

  • بازی‌گردانی زنگنه در تاریک‌خانه قرارداد کرسنت/ پیش‌بینی محکومیت 12.4 میلیارد دلاری ایران در کرسنت

  • شکل گیری و تاثیر نیروهای مردمی در انقلاب به روایت بنیانگذار انقلاب و رهبر انقلاب

  • به مزار این دوقلوهای شهید سر بزنید +عکس

  • پایگاه آمریکایی پاسخ می‌دهد؛ورای وعده‌ها و خط قرمزها؛ آیا می‌توان برجام را نجات داد؟ +فیلم

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 218007
    تاریخ انتشار: 06/بهمن/1399 - 22:46

    اثر کرونا بر سلامت روانی دانش آموزان

    مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در قزوین گفت: کرونا بر سلامت روانی دانش آموزان بیشتر از سلامت جسمی آن‌ها اثرگذار بوده است.

    اثر کرونا بر سلامت روانی دانش آموزان

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان قزوین ، محمد محسن بیگی مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در نشست هم‌اندیشی مشترک دفتر سلامت و تندرستی با اعضای کارگروه ایمنی، بهداشت محیط و حفظ محیط‌زیست که در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، گفت: همه ساحت‌های تربیتی باید بر محور تربیت زیستی باشد و این امر زمانی محقق می‌شود که در گام اول بتوانیم سلامت دانش آموزان را مدنظر قرار دهیم.

    بیگی گفت: اگر سلامت دانش آموزان آسیب ببیند بسیاری از اعمال جمعی و رفتار‌های اجتماعی تحت تأثیر قرار می‌گیرد بنابراین اگر غفلت کنیم باید در آینده تاوان آن را پس بدهیم.

    وی اظهار داشت: در شرایط کنونی شیوع کرونا، قطعاً حساسیت و اهمیت جایگاه سلامت افزایش می‌یابد و اگر توانمندی کافی نداشته باشیم ممکن است جامعه مورد هدف ما با استفاده از مطالب غیر مستند دچار آسیب شود.

    بیگی با اشاره به اهمیت رفتار در مقوله آموزش، تأکید کرد: باید توجه کنیم که با رفتار بهتر می‌توانیم آموزش دهیم و اگر قرار باشد پزشک و معلم عامل به گفتار باشند قطعا اثربخشی بالایی خواهد داشت.

    وی افزود: گاهی باید الگو‌های زنده را جلوی چشم افراد قرار دهیم بنابراین رفتار پدر و مادر تأثیر زیادی در ذهن و رفتار افراد دارد و نیاز است که خود آن‌ها عامل به حرف و سخن خود باشند.

    این مسوول اضافه کرد: باید بپذیریم که فرایند‌ها متناسب با زمان و مکان تغییر پیدا می‌کنند بنابراین باید در آموزش‌ها درک درستی از زمان و مکان داشته باشیم و روش‌هایمان را با توجه به آن مورد تغییر و بازنگری قرار دهیم.

    وی با بیان اینکه معلمان و سیاست‌گذاران حوزه سلامت باید به روش‌های متناسب با محیط دانش آموزان توجه داشته باشند، افزود: سلامت جزو تکالیف حکومت در تمام جوامع است و باید برای آن هزینه شود و اگر به رسالت خود آگاه باشیم و در روش‌هایمان تجدیدنظر کنیم شاید بعضی مشکلات کمتر شود.

    مدیرکل تندرستی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: گاهی می‌بینیم که تنبیه بدنی یک دانش‌آموز دغدغه یک سیستم است و متأسفانه با بی‌مهری مورد انعکاس منفی قرار می‌گیرد.

    وی گفت: درست است که آثار آسیب به سلامت جسمی آسیب‌زاست، اما باید بپذیریم که امروز آسیب‌های شدید روحی و روانی وسیعی برای دانش آموزان ایجاد شده که از عوارض خانه‌نشینی است.

    بیگی تأکید کرد: ما با نگاه آگاهی‌دهنده و پیشگیرانه برنامه‌ریزی می‌کنیم و درعین حال سیاست‌های ما مبتنی بر ایمنی است که این امر را با واقعیت‌های میدانی دنبال می‌کنیم.

    وی یادآور شد: در ایام کرونا آموزش و پرورش تحت فشار سنگینی قرار گرفته است و معلمان تحت فشار هستند و ابزار ما قطعا پاسخگوی همه نیاز‌ها نیست.

    بیگی با اشاره به موضوع بازگشایی مدارس، گفت: حساسیت مدیران و معلمان ما نسبت به این موضوع از همه بخش‌های جامعه بیشتر است و اگر مدارس بازگشایی شود مطمئناً تمام تلاش خود را برای آموزش انجام خواهند داد.

    وی اضافه کرد: ارکان تعلیم و تربیت فقط خانواده و مدرسه نیستند و باید بپذیریم اگر ابزار‌های دیگر جامعه به‌ویژه رسانه‌ها به کمک آموزش‌وپرورش نیایند ممکن است نتوانیم رسالت خود را به سرانجام برسانیم.

    این مسئول با بیان اینکه سلامت جسمی دانش آموزان جزو مأموریت‌های آموزش و پرورش است، افزود: امسال چهار میلیون نفر ساعت آموزش مقابله با کرونا برای فرهنگیان برگزار شده است و همچنان این آموزش‌ها ادامه دارد.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما
    تبلیغات سایت عصرامروز