یکشنبه 04 مهر 1400 - Sun 26 Sep 2021
  • حافظ در باره شهید سلیمانی چه گفته بود؟!

  • نباید چرتکه انداخت که چقدر در آموزش و پرورش هزینه شده است/ شأن معلمان مورد توجه قرار بگیرد

  • نظم نوین جهانی در سایه شانگهای و اوکوس/ تحکیم روابط اروپا با چین و روسیه، پاسخی به خنجر از پشت امریکا

  • قفل سکوت درپرسپولیس شکسته شد/افشاگری مرد جنجالی ازدستهای پشت پرده مافیا در باشگاه

  • تیرخلاص مجیدی به شورشیان در استقلال/تکلیف لیست اخراجی ها در استقلال مشخص میشود

  • خانه تکانی به سبک یحیی در پرسپولیس/خط قرمز یحیی روی سه بازیکن نیمکت نشین سرخ پوشان +اسامی

  • علت سه‌رقمی بودن مرگ‌ومیرها/ دوز سوم را چه افرادی باید بزنند؟

  • چین و آمریکا در آستانه جنگی شدید قرار دارند / اگر بایدن تسلیم لابی پنتاگون شود جنگ جهانی سوم شعله‌ور خواهد شد

  • شباهت های باور نکردنی میان لیدر اصلاحات و اشرف غنی!/ناگفته هایی از شب حمله بوش به کابل

  • مدیرعامل جدید استقلال انتخاب شد

  • افشاگری معاون استقلال درباره جدایی یک ستاره/ فقط به خاطر حرف‌های عبدیان رفت ا

  • مواضع رئیسی محکم و مبتنی‌ بر عقلانیت بود/ نباید با عجله و بدون نقشه راه به مذاکرات پیوست

  • خون مطهر شهدا حقانیت جمهوری اسلامی را بر جبین تاریخ ثبت کرد/ هرجا تلاش مخلصانه باشد پیروزی و سربلندی نیز هست

  • خبر خوشحال کننده برای هواداران پرسپولیس /سه شاه ماهی پرسپولیسی در انتظار رونمایی (عکس)

  • شوک بزرگ به هواداران استقلال / شاه ماهی محبوب استقلال هم رفتنی شد /مقصدبعدی این پدیده استقلال کجاست؟

  • شاه ماهی استقلالی می شود ؟ مدیران استقلال شهریار را جایگزین فرهاد مجیدی می کنند. فوری

  • خبر خوب پرسپولیسی‌ها / محرومیت فرهاد مجیدی/ توهین به هواداران پرسپولیس!

  • شهیدی که از خدا خواست بعد از شهادت دوباره زنده شود

  • سرپوش ابتکار بر ابهام امنیتی دولت روحانی

  • آقای رئیسی هنوز یک نفر از آن مثلث «ول» باقیمانده/ ماجرا چیست؟

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 216043
    تاریخ انتشار: 26/دي/1399 - 10:43

    ایمنی دربرابر کرونا با دو میوه بدبو !

    یک متخصص تغذیه کلینیکی و متابولیسم گفت : سیر و پیاز با توجه به اینکه حاوی ترکیبات گوگرد، سلنیم و آنتی اکسیدا‌ها هستند، می‌توانند در تقویت سیستم ایمنی موثر باشند.

    ایمنی دربرابر کرونا با دو میوه بدبو !

    به گزارش پایگاه خبری «حامیان ولایت» به نقل از بهداشت نیوز ،محمد آذرفر متخصص تغذیه کلینیکی و متابولیسم در خصوص تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا گفت: سیستم ایمنی بدن شامل شبکه‌ای از سلول‌ها، اندام‌ها و بافت‌ها است که اگر ضعیف شوند ما در معرض بیماری‌های بسیاری قرار می‌گیریم. کسانی که بیشتر در معرض تضعیف سیستم ایمی قرار دارند شامل سالمندان، بیماران سرطانی، مبتلایان به بیماری‌های مزمنی نظیر دیابت، بیماران قلبی و عروقی، مبتلایان به بیماری اتوایمنی که داروهای سرکوب‌گر سیستم ایمنی نظیر کورتون‌های را مصرف می‌کنند، باید توجه بیشتری به تقویت سیستم ایمنی داشته باشند. یک سیستم ایمنی قوی کمک می‌کند تا ما در برابر بسیاری از بیماری‌های عفونی، یروسی و باکتریایی ایمن شویم.

    او افزود: یکی از مواردی که به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند، حذف قند و شکر از رژیم غذایی است. قند و شکر می‌تواند به تضعیف سیستم ایمنی کمک می‌کند. به همین ترتیب بهتر است، مواد خوراکی را که حاوی شکر زیادی در ترکیباتشان هستند مانند آب میوه‌های صنعتی، نوشابه‎‌ها را هم از رژیم غذایی خود حذف کنیم.

    آذرفر توضیح داد: مصرف ویتامین‌ها را در این دوره جدی بگیرید. ویتامین‌ها و مواد معدنی به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند. ویتامین ث هم یکی از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند. ویتامین ۶ B هم حتما باید در رژیم غذایی قرار گیرد و ویتامین دی نیز می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی موثر باشد. یک رژیم غذایی سالم و کامل شامل کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌ها می‌شود.

    او ادامه داد: مرکبات منبع ویتامین ث هستند و باید سعی کنیم که مرکبات را در برنامه روزانه داشته باشیم. سعی کنیم بیشتر غذاهای ارگانیک مصرف کنیم و از مصرف غدذاهای فراوری شده و حاوی افزودنی‌های بسیار خودداری کنیم. به علاوه تقلات مضر را از رژیم غذایی خود کرده و به جای آن‌ها از سبزیجات، میوه‌ها و آجیل‌های خام استفاده کنیم.

    این متخصص تغذیه تاکید کرد: سیر و پیاز با توجه به اینکه حاوی ترکیبات گوگرد، سلنیم و آنتی اکسیدا‌ها هستند، می‌توانند در تقویت سیستم ایمنی موثر باشند. سعی کنیم در این دوران خواب کافی و منظم داشته باشیم. بهترین حالت این است که خواب در اتاق تاریک و دور از امواج الکتریکی باشد و استفاده از موبایل را در اتاق خواب محدود وو حتی ممنوع کنیم زیرا بدن می‌تواند امواج الکتریکی را با ور اشتباه بگیرد و تنظیم خواب بدن بهم می‌ریزد. حتما به صورت روزانه ورزش منظم داشته باشیم و دو یا سه روز در هفته پیاده‌روی کنیم. در این شرایط که چندان نباید از خانه خارج شد می‌توان تکنیک‌های آرامش  و برخی از ورزش‌ها را در خانه انجام داد. ورزش به تقویت سیستم لنفاوی و دفع سموم کمک کند. در پایان سعی کنیم در خانه بمانیم و برای کارهای ضروری از خانه خارج شویم تا با کمک به کادر درمان تشکری از آن‌ها داشته باشیم.

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما